Jenka
Trådstartare
Sigge är nu knappa 8 månader gammal och har alltid ätit Eukanuba puppy, även hos uppfödaren. Som jag förstått det är det ett bra foder, men inte det bästa. Han funkar bra på det, men jag funderar på att byta foder när han ändå ska sluta med valpfodret. Har för mig att jag läst att Standardt är bland de bästa torrfodren, rätt eller fel? Jämförde med bland annat orijen och insåg att proteinhalterna skiljer sig rejält. Vad är lagom? (normalaktiv dvärgschnauzer). Orijen tror jag låg högre än valpfodret och det känns lite... fel. Eller?
Är mest inne på torrfoder men är också nyfiken på vart man får tag på färskfoder? Hur mycket behövs? (dvs plats i frysen, pris etc). Det känns som att torrfoder är lättast och jag har dessutom tidigt fått lära mig att det är bäst, men att fodra så naturligt som möjligt känns ju också frestande. Vet inte om jag vågar mig på barf.
Är mest inne på torrfoder men är också nyfiken på vart man får tag på färskfoder? Hur mycket behövs? (dvs plats i frysen, pris etc). Det känns som att torrfoder är lättast och jag har dessutom tidigt fått lära mig att det är bäst, men att fodra så naturligt som möjligt känns ju också frestande. Vet inte om jag vågar mig på barf.