strawberrysylt
Trådstartare
Vilket försäkringsbolag har ni valt ni som bor i villa och varför valde ni det ni valde? Hur stort hus har ni och ungefär vart i landet bor ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har Länsförsäkringar då jag fick bäst avtal där när jag jämförde de olika alternativen. Bor i Stockholms län, norr om Stockholm. Som de sa när jag tecknade att ju längre från Stureplan desto förmånligare är de, hade jag bott kvar inom tullarna hade jag andra bolag.Vilket försäkringsbolag har ni valt ni som bor i villa och varför valde ni det ni valde? Hur stort hus har ni och ungefär vart i landet bor ni?
Enkla svaret är att jämför försäkringarna på nätet, finns flera tjänster för det. Det som påverkar är bl a byggår, ålder på vitvaror, badrum, tak mm.@Mia_R Okej, tack för ditt svar. Ja, Länsförsäkringar har jag haft nu när jag bott i lägenhet och tyckt det varit rimligt pris. Men så sa min pappa som bor i villa i närheten att Länsföräkringar blivit dyrt för honom, han hade bytt till Folksam istället.
Enkla svaret är att jämför försäkringarna på nätet, finns flera tjänster för det. Det som påverkar är bl a byggår, ålder på vitvaror, badrum, tak mm.
Har Länsförsäkringar men det är för att det var enda alternativet då det begav sig. Östergötland, men lantbruksfastighet.Vilket försäkringsbolag har ni valt ni som bor i villa och varför valde ni det ni valde? Hur stort hus har ni och ungefär vart i landet bor ni?
Vi har Folksam, mest pga att hund och barn är försäkrade där.Vilket försäkringsbolag har ni valt ni som bor i villa och varför valde ni det ni valde? Hur stort hus har ni och ungefär vart i landet bor ni?
Jag tror att det är som så många andra försäkringar, folk tecknar utan att gå igenom villkoren ordentligt och tror det gäller mer än vad det gör när något inträffar. Åldersavdragen kan bli en chock.Jag skulle vilja lägga till att har ni behövt använda försäkringen. Det är för mig viktigare än grundpris mm.
Många häromkring hade stoooora problem beroende på bolag och vilken sorts försäkring när de va översvämningar.
Min uppfattning är att om du ska fortsätta vara Guldkund så behöver alla kriterier vara uppfyllda, dvs sparandet i ISK skall fortsätta över tid eller så skall du ha minst 200k på sparkonto. Mitt sparande har jag i en pensionsfond.Tack för alla svar! Glömde visst av tråden!
Vi sitter här och har husmöte nu jag och pv och har kollat på det här med att bli helkund hos Länsförsäkringar. Vi har ju båda Länsförsäkringar sen innan... men, det här med att man då behöver spara 500 kr/månad (eller ha 200k sparat), vad innebär det? Behöver man spara i ett visst antal år eller är det utan krav liksom? Hittar inte det.