Vill ni hjälpa till att ställa diagnos??

Sv: Vill ni hjälpa till att ställa diagnos??

En av våra hästar hade en svullnad som kom och gick i somras. Jag funderade på senskada först, men sedan försvann svullnaden för att sedan komma tillbaka osv. Det höll på i flera veckor. Se tråd:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=574471

Åkte till sist till klinik för ultraljud och då visade det sig vara ett brustet blodkärl, vilket inte var något farligt som tur var.

Fast är din häst svullen i alla fyra benen låter det ju inte som något sådant heller. Ni har inte skare på snön som hon rispat upp sig på eller något ditåt?

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 152
Senast: Hedwig
·
Hästvård Har en grabb här hemma som jag för 5v sedan hittade svullen från kota till has vänster bak. Eftersom att alla runt omkring sa till mig...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Saraoliv
·
Hästvård Det är med stora tårar som jag skriver det här :( Min fina fina, gyllegula oturs cob har gjort det igen. Började som 3åring med en...
Svar
16
· Visningar
2 684
Senast: hemlig10
·
Hästvård Hej! För några dagar sedan reagerade jag på att min valack var varm mellan kronranden och kotan på utsidan vb. Ingen svullnad, ingen...
Svar
4
· Visningar
3 618
Senast: Zipp2010
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama