Lotus7
Trådstartare
Hoppas alla kloka på detta forum kan hjälpa mig att räta ut några frågetecken!
Har länge varit nyfiken på Western men aldrig riktigt vågat prova på.
Rider i vanliga fall AR på min pålle men är nu sugen på att prova detta med western.
Såg att det fanns E-klasser på tävlingarna. Så kallade "prova på" klasser. Till dessa krävdes ingen licens eller medlemskap i någon klubb. De grenar jag tittat på är Trail, Western Horsemanship och Western Pleasur.
Såg att det i dessa E-klasser heller inte var något krav på westernutrustning.
Så vad är det tillåtet att rida på?
Får man rida barbacka?
Får man rida på blank stång?
Får man ha hjälm?
Får man ha spö?
Får man ha sporrar?
Kanske en massa dumma frågor men jag har verkligen ingen koll
Sedan skulle jag vara glad om någon kunde beskriva dessa 3 grenar för mig. Hittade lite kort info på nätet. Men jag skulle vilja veta hur de skulle kunna se ut i en E-klass.
Och givetvis, allt annat som jag behöver veta eller ta reda på
Självklart ska jag hitta någon att träna för, men jag börjar här. Vill lära mig så mycket som möjligt och se om jag kanske kan anmäla mig till en E-klass i sommar för att just prova på!
Så om någon orkar svara så är jag himla tacksam för all hjläp!
Har länge varit nyfiken på Western men aldrig riktigt vågat prova på.
Rider i vanliga fall AR på min pålle men är nu sugen på att prova detta med western.
Såg att det fanns E-klasser på tävlingarna. Så kallade "prova på" klasser. Till dessa krävdes ingen licens eller medlemskap i någon klubb. De grenar jag tittat på är Trail, Western Horsemanship och Western Pleasur.
Såg att det i dessa E-klasser heller inte var något krav på westernutrustning.
Så vad är det tillåtet att rida på?
Får man rida barbacka?
Får man rida på blank stång?
Får man ha hjälm?
Får man ha spö?
Får man ha sporrar?
Kanske en massa dumma frågor men jag har verkligen ingen koll
Sedan skulle jag vara glad om någon kunde beskriva dessa 3 grenar för mig. Hittade lite kort info på nätet. Men jag skulle vilja veta hur de skulle kunna se ut i en E-klass.
Och givetvis, allt annat som jag behöver veta eller ta reda på
Självklart ska jag hitta någon att träna för, men jag börjar här. Vill lära mig så mycket som möjligt och se om jag kanske kan anmäla mig till en E-klass i sommar för att just prova på!
Så om någon orkar svara så är jag himla tacksam för all hjläp!