Vill koppla mikrofonen via usb istället för "vanlig" plugg

Thaliaste

Trådstartare
Jag har hämtat hem Ultrastar (som Singstar fast gratis) och var sugen på att testa såhär när ingen kan höra mig :p, men så funkar inte mikrofonen...:cry:
Efter långt och troget googlande verkar det som att mikrofonen av någon anledning måste gå via usb-port, om det är ett verkligt krav hittar jag inte men det kanske låter rimligt. Min mikrofon går via vanliga mikrofonporten på datorn och jag skulle alltså behöva en adapter som kopplar en sådan mikrofon med rund plugg till usb-port. Men jag hittar ingen! Vet någon var man kan köpa en sådan? Och hur mycket en sådan kostar?

Ett litet problem är att jag inte vet vad en sådan heter, eller ens vad inljudsporten på dator heter så jag vet ju inte ens vad jag letar efter...:confused:

I och med att det är tonträffarna som ska granskas så undrar jag också om det duger med vilken mikrofon som helst eller om de måste vara särskilt bra för att inte förstöra ljudet? Fast PS:s egna mikrofoner kostar ju 100 spänn styck så de kan väl inte vara fantastiska heller...

Kan nämna också att min mikrofon är verkligen gammal, det skulle inte förvåna mig om den är från 90-talet...:eek: Borde man skrapa i plånboken för en ny mikrofon? (Den har hittills dugit för t ex Skype och jag har egentligen annat att lägga pengarna på).

Sv: Vill koppla mikrofonen via usb istället för "vanlig" plugg

Rent allmänt kan jag inte se att det skulle behövas en USB-mikrofon för att få programmet att funka, snarare är det så att det är någon inställning som bråkar. Men då har jag inte sökt på nätet eller så.

Jag gick till Ultrastars hemsida och hör o häpna :-) där fanns en manual över hur man kopplar in diverse mikrofåååner.
Eftersom jag inte orkar skriva mer så klistrar jag in en länk (som fördjupning) direkt till inställningarna: http://ultrastardeluxe.xtremeweb-ho...n_microphone#Settings_within_UltraStar_Deluxe

Varsågod :-)

Edit: Högst uppe på sidan står det
First of all: Plug in your microphone into the (pink) 3,5 mm port, then follow your operating system specific manual and don't forget the settings in Ultrastar

Jag gick till Ultrastars hemsida och hör o häpna :-) där fanns en manual över hur man kopplar in diverse mikrofåååner.
Eftersom jag inte orkar skriva mer så klistrar jag in en länk (som fördjupning) direkt till inställningarna: http://ultrastardeluxe.xtremeweb-ho...n_microphone#Settings_within_UltraStar_Deluxe

Varsågod :-)

Edit: Högst uppe på sidan står det
First of all: Plug in your microphone into the (pink) 3,5 mm port, then follow your operating system specific manual and don't forget the settings in Ultrastar

Nämen, sedär! Det hade jag missat! Tackar så mycket :bow:

Det var ett roligt spel, nu har jag sjungit igenom alla 400 låtar :banana:
Nåja, de bästa iaf. Och som väntat fått konstaterat att jag sjunger som en kratta :p

Tack igen!

Nämen, sedär! Det hade jag missat! Tackar så mycket :bow:

Det var ett roligt spel, nu har jag sjungit igenom alla 400 låtar :banana:
Nåja, de bästa iaf. Och som väntat fått konstaterat att jag sjunger som en kratta :p

Tack igen!

Tack själv, detta program måste testas ;-)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka