Vill inte lägga hull

L

linabergmer

Efter att ha fått en bra foderstat av magdalena, så har hästen blivit tjockare runt magen, men vill inte bli det vid strålen ibak (virveln) Är liksom insjunken, vad kan vara fel?
 
Ja, hon dricker massor, hela hinken 20 liter tror jag är uppdrucken varje natt, + att hon dricker i hagen..
 
nu har jag ingen aning alls om vad det är för häst vi pratar om här (shettis eller shire ;)) Men mitt halvblod på 170cm dricker ca 35 liter inne och då har han också vatten i hagen.
20 liter inne låter inte alls så mycket (om det inte är en liten ponny då!)
 
Det är en korsning halvblod/tinker. Hur stora hinkar finns det att köpa då? O vart?
 
Jag kan ju inte ha 2 hinkar i boxen.. men jag tror inte att det är det, för hon har hur mkt vatten som hellst i hagen. Vad kan det mer bero på?
 
Jag kan ju inte ha 2 hinkar i boxen..

Varför inte?????

Det är det många som har i mitt stall, trots att det finns vattenkoppar. Alla hästarna föredrar att dricka ur hinkarna.

mvh Jessica
 
jag har två stycken 20 liters hinkar som är uppskruvade i hinkhållare på väggen så kusen inte välter dom!

Ibland är det bara någon liter kvar, så det behövs verkligen åt honom.
 
Nu har jag 2 hinkar i boxen, så får vi se om hon dricker upp allt..
 
Vi hade en häst i stallet som såg ut som du beskriver din.
Det visade sig att den hästen hade ordentligt med mask (kom ut massor dagen efter avmaskning). :crazy:
Vet du om din är häst avmaskad ordentligt?
Jag skulle kolla ett träckprov på hästen och även kolla upp att höanalysen du har verkligen stämmer.
 
Hej, ja, hon är avmaskad för en månad sen ungefär.
Träckprov? Vad e det?
Mitt hösilage analys stämmer.

Vad kan det mer vara?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 651
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Sol
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
312
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 967
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp