vill inte gå på lådan!

jerseyko

Trådstartare
En av mina katter vill inte gå på lådan.

Idag hade hon klämt en korv på köksgolvet (som tur är plastmatta) och sen efter att jag gjort rent båda kattlådorna jätte noga och fyllt på kattsand (såntdär papper) hennes syster sätter sig och pinkar, hon går runt i båda lådorna i 5 minuter, gräver och luktar, går och sätter sig på MATTAN och börjar pinka:mad:

Lyfter upp henen direkt och sätter henne i en av lådorna, vilket resulterade i en del kattpiss på golvet, en liten fläck på mattan som åkte ut i snön, och en katt med piss i sin egen päls som "straff"

Kan tillägga att ingen av dom uträtt sina behov utanför lådan någon gång och de är 1½ år.

Sv: vill inte gå på lådan!

Hon har inte urinvägsinfektion då?
Har ni ändrat ngt i huset eller så som hon kan vara stressad över?

Testa byta sand, det var det enda som funkade på min katt som gjorde sådär. Han hade haft samma sand i flera år men tydligen ändrat sig :D Annars som Asso säger, urinvägsinfektion, nåt annat som är på tok? Har ni flyttat eller möblerat om?

Vi flyttade för 1½ månad sen ungefär.

Hur märker jag om hon har urinvägsinfektion? Nu har jag gjort så att jag la båda lådorna i starkt rengöringsmedel, torkade de torrt och la i ny sand (samma som innan fast annat märke).

Inga spår av att någon har kissat i dom men någon av damerna hade bajsat i alla fall.

Dom går ju ute för det mesta me ibland är vädret för dåligt för damerna.

*trådkapning*

Lustigt att denna tråden kom upp just nu, jag skulle ju precis fråga... :o

Vi kom precis hem med katten efter att ha varit borta tillsammans över jul. Själva "bortavarandet" har gått jättebra, inga problem alls, men tyvärr blev det lite jobbigt på hemvägen med bilköer och annat, så hon var ganska stirrig i bilen. Nu har vi varit hemma nån timme och hon har flera gånger varit inne i lådan utan att göra något... Hon verkar lite orolig och går runt och piper.

Hur länge skall man vänta innan man blir orolig om hon inte går? Jag är iofs redan orolig :crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 560
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Jag har två katter som kan gå in och ut som dom vill till en stor inhägnad del av tomten. Inne har dom två kattlådor som inte används...
Svar
13
· Visningar
5 452
Senast: Dopy
·
N
Katthälsa Vi har en hittekatt som e ca 5 år, han har varit ensamkatt hela tiden och trivs bra med det. Han ställer sig och jamar vid dörren när...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: Naggur01
·
Övr. Katt Jag har köpt en ny låda till Mat-Glass för några veckor sedan, en med lucka. Men hon förstår verkligen inte hur det går till? :confused...
Svar
11
· Visningar
8 706
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama