vill ha ut kattene på balkongen

I

Icebabe_1

vart köper man det billigaste nätet att sätta upp på balkongen?i västerås?
eller finns det andra lösningar?
jag vill verkligen ha ut dom nu på sommaren och det blir bara tillfälligt.
nån som vet??? :confused:

Min kompis köpte "båtnät"... tror jag hon kallade det för. Hon gick till en båtförsäljningsfirma i alla fall o köpte nät där. Sedan knöt hon fast det ordentligt från golv till tag... och täckte även taket, eftersom hon har/hade ryssar... *hm...* Katterna kan visserligen klättra i det. Men det är inte stelt och hennes katter fastnade aldrig i det.

Jag skulle vilja att någon byggde träramar åt mig, där jag kunde fästa nät i, när jag hade vanlig balkong förut. Det är ju många som gör flugfönster så... varför inte kattnät också då?

Nu har jag inglasat... Tyvärr blir DET väldigt varmt med inglasat. Men katten trivs på strykbrädan *S*

Jag köpte mitt nät på Coop Forum. Det är kycklingnät, metall, grönplastat i mörk färg. Tror jag betalade runt 50-lappen per rulle. Det gick åt lite mer än en rulle för vår balkong, och den är ju stor. Jag nätade in hela balkongen, ända upp i taket. Ska gå o ta kort nu o visa.

lägger till bilderna:

bild1 Här ser man att jag inte riktigt kommit på ett bra sätt att fästa nätet i kanten :crazy:

bild2 Likadant på den här sidan.... någon som har en bra ide´om hur man kan göra? Det finns liksom inget att fästa nätet i där.

bild3 Pinnarna jag använt är energiskog :o Den blommar till och med lite, vilket roar grannarna :D

Och om det är någon som undrar vad det gröna är så är det ärtor, morötter, två sorters gräslök, sallad och vårlök. :d

tackar för tipset prosit,
kör nog innom der idag å kollar,
på vägen ut till stallet

Granngården har bra djurnät som inte är så dyrt. Men min balkong hänger utanför huset och behövde alltså nätas in ordentligt. Träramen som nätet sitter i, och alla beslag och grejer, blev därför hutlöst dyrt. Men det blev grymt bra.

mandalaki

Det där såg inte så tokigt ut!

Är det någon som har tips om hur man kan näta in en uteplats?

Tack! Mitt nät syns minst på hela gatan. Huset mitt emot mig har 6 innätade balkonger och ett par av dem är nätade med vitt plastnät. Det lyser om det.. inte så snyggt. Det här som jag har syns knappt utifrån, mer än att grannarna ler åt mina blommande pinnar :D

Det är ett väldigt djurtätt område, med väldigt mycket hundar och katter. Tre familjer i mitt hus går dagliga promenader med sina katter i sele och stannar och pratar med hundägarna som är ute med sina vovvar. Min katt hatar att gå ut, men älskar att vara på balkongen.

Hur man nätar in uteplats beror ju mycket på hur den ser ut.......du har inga bilder eller kanske du kan rita hur den ser ut?? Är den väldigt stor??

har granngården egen hemsida?
jag skall bara ha det uppe 5 veckor då jag inte får ha det uppe egentlig,men passar på just nu när vi är ensamma.
derför ville jag ha det billigt och snabbt

Varför får du inte ha nät uppe? För hyresvärden eller? :confused:

Granngården har hemsida, men det finns inget nät där. Du kan ju kolla själv, men jag hittade bara råd om hur man sköter djur och trädgård. Inte mycket till priser och sånt.
hemsida

Uteplatsen är ungefär 3 kvadratmeter skulle jag gissa, stenplattor med häck runt om. Vi har balkong över en del av uteplatsen, man kanske skulle kunna utnyttja den på något vis. Jag får ta och mäta när jag kommer hem och se om jag kan få till något. Måste säga att det ser betydligt bättre ut med det gröna nätet än med grannens hönsnät (de har nätat in balkongen).

Har du mätt uteplatsen?
Om den bara är 3 kvm borde det ju vara lätt ordnat. 4 långa stolpar, och så drar ni nät runt dem och sen lägger ni nät eller sån där vågig plast som tak. Då har ni ju regnsäkert på en gång. :idea:

Har inte mätt än, kommer inte hem förrän i augusti. Har tänkt något liknande med fyra stolpar alternativt lyxvarianten med ramar som sätts i hop med gångjärn och kan vikas ihop.

SÅHÄR ser min balkong ut :) Är verkligen nöjd! Var ett par år sedan (1-2) sen vi byggde den så jag minns inte riktigt vad det kostade, men inte var det speciellt farligt, 500-600 kr kanske?

/snurpe

Liknande trådar

Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
466
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
19
· Visningar
982
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka