Vill ha tips till "hängig" hund

Ela

Trådstartare
Jag har en rottis blandning på 7 år (kastrerad hane) som inte riktigt är sig själv. Han äter som han ska och hänger med ut på promenader och då är han som vanligt. Men jag tycker iaf inte han är sig lik, lite trött och hängig. Han har även gått ner lite i vikt, han är ju inte direkt smal men fortsätter han att tappa i hull kommer han snart bli för tunn. Svårt att föklara då det mest är en känsla vi har.

Iaf pratade jag med vet i fredags och de visste inte vad de skulle leta efter då jag inte har några speciella symtom utan mer en känsla av att något inte är riktigt rätt.

I morgon ska jag boka en tid så att en vet får kolla upp honom, men har ni några tips på vad jag ska be dem kolla??

Jag har även bytt foder med de borde ju inte påverka honom så han blir trött :confused: eller ??

Sv: Vill ha tips till "hängig" hund

Min gammeltant (blir 7år i april) uppförde sig lite så, på henne berodde det på blodbrist!
Vet inte varför än, får svaret i morgon, förhoppningsvis!

men har ni några tips på vad jag ska be dem kolla??

Jag har även bytt foder med de borde ju inte påverka honom så han blir trött :confused: eller ??

Be dom kolla blodvärdena, vad har du bytt till för foder?och vad hade du innan, de kan ha mer påverkan än vad man tror beroende på energi protein osv nivån på de förra och de du har nu. Har hunden varit sån länge? Berätta gärna lite mer..

Fick tyvärr inte tag på min vet idag får ringa i morgon igen.

Han har tidigare fått carrier men nu har jag slarvat en del så det har blivit en del billigare foder typ coop, ica, acces samt matrester.

Jag ska åka och köpa carrier till honom idag.

Det är svårt att säga vad länge han varit hängig. Jag tycker nog jag haft känslan nån mån, men de var först när sambon påpekade det för någon vecka sen som jag tog känslan på allvar.

Det kan ju kanske bero på fodret att han inte riktigt får i sig det som han har fått innan. Men man vet ju aldrig. Du borde som du säger kolal med en vet. för att vara riktigt säker på att någonting inte är på tok för fel.

Det kan nog vara en blandning av det bytta fodret och att hunden börjar bli äldre! Han kanske har lite svårt att ta upp födoämnena och behöver ett bra foder för äldre hundar??

Kolla blodvärdena och fråga om matsmältningen så har du en bra början!

Kan han ha brist på något kanske?
Något vitamin som fattas?
Är det samma näringsinnehåll i det nya fodret som det gamla?
Byttes det succesivt?

Fick tyvärr inte tag på min vet idag får ringa i morgon igen.

Han har tidigare fått carrier men nu har jag slarvat en del så det har blivit en del billigare foder typ coop, ica, acces samt matrester.

Jag ska åka och köpa carrier till honom idag..

Du måste vara noga med mat åt din hund och att du inte hoppar runt på flera olika,försök ge något bättre än coop ica osv.
Sen ring din vet de är nog bra att gå dit och ta lite prover ju förr desto bättre...

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 357
Senast: Acto
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 564
Senast: hastflicka
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 101
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 897
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens