vill ha reda på hur länge era hankatter är ute

cowgirl81

Trådstartare
min katt trivs inte å va inne, så ja släppte ut han igår, bor på andra våningen så han kan ju inte komma å gå som han vill, va ute å leta i morse men inte ett spår kan han ha rymt,, första gången han ä ute själv, va me han en halvtimme igår å visa han runt, sen övervaka ja han från trappuppgången såg väldigt nöjd ut, vifta på svansen å såg jättegla ut, orolig att han ska gå tillbaka till sitt gammla hem bor i bäckefors å hands gammla ligger i dals långed, han ä ju klippt så han ä ju lätt å känna igen,, ser ut som en pudel,, mvh orolig kattmamma:( :( :crazy: :crazy:

Sv: vill ha reda på hur länge era hankatter är ute

volvo740tjej skrev:
min katt trivs inte å va inne, så ja släppte ut han igår, bor på andra våningen så han kan ju inte komma å gå som han vill, va ute å leta i morse men inte ett spår kan han ha rymt,, första gången han ä ute själv, va me han en halvtimme igår å visa han runt, sen övervaka ja han från trappuppgången såg väldigt nöjd ut, vifta på svansen å såg jättegla ut, orolig att han ska gå tillbaka till sitt gammla hem bor i bäckefors å hands gammla ligger i dals långed, han ä ju klippt så han ä ju lätt å känna igen,, ser ut som en pudel,, mvh orolig kattmamma:( :( :crazy: :crazy:
hmm..jag förstår precis hur du menar! 3 av mina katter har försvunnit. saknar dom allihop. tycker du ska sätta upp lappar, höra med folk osv. han kanske bara vill vara ute lite länge? så har de vart med mina katter. ibland vill dom va ute länge, ibland i bara nån timme. men ge inte upp utan gör de du kan så ska du nog se att du få tillbaka han. sen blir de "utegångsförbud";)

ja kan inte låsa in han, han kissar i sängen som en protest mot at han inte får gå ut, men de va ingen som ville ha honom så ja prova å släppa ut han, har vart ute i koppel me han så han lärt sig omgivningarna, men han vill helst ha flera mil långt revir, rädd han vart på körd elle så, inte rädd för bilar

volvo740tjej skrev:
ja kan inte låsa in han, han kissar i sängen som en protest mot at han inte får gå ut, men de va ingen som ville ha honom så ja prova å släppa ut han, har vart ute i koppel me han så han lärt sig omgivningarna, men han vill helst ha flera mil långt revir, rädd han vart på körd elle så, inte rädd för bilar
har han fortfarande inte kommt tebax? lille sirius var borta i 9 dar, för någon hade låst in han med flit.men som sagt kolla överallt å ge inte upp. min honkatt var borta över en månad innan ja fick tillbaks henne.

Vår hankatt kan vara ute i veckor ibland. Oftast är han borta 1-3 dygn men det händer, på sommrarna, att han är borta 10 dagar i sträck.. Men de klarar sig alltid. Vänta ska du se. Håller man honom inne mot hans vilja för länge kan det hända att han är borta länge, får han komma och gå som han vill så är han hemma varannan dag oftast och ligger då och myser med oss hela tiden. ;)

Hellre en lycklig katt någon annanstans än en olycklig katt hos mig. :bow:

Är han kastrerad? Är han inte det är det väl vanligt att de vandrar iväg längre tider.

Jag hoppas du hittar honom!

Min kusins katt var borta några veckor, tills de hörde honom jama under huset. Det hade byggts en ny trappa och han blev inmurad på nåt sätt :confused: Han var helt OK men hungrig förstås, otroligt. Det var tom en artikel om det i en veckotidning, lite ovanlig historia med lyckligt slut som tur var.

Mina tre töser är väldigt lyckliga hemma hos mig som tur är :)

han kom hem efter 2,5 dygn, han satt under min balkong klockan 04.00 å jama så ja sprang ner å öppna bor ju på andra vånigen, men efter det så har han vart ute ibland hela dan ibland bara en kort tur, ja ä glad han inte ä ute så länge nu,, mycket tung trafik här, så en blir ju orolig när han ä borta länge, han ä nykastrerad, är 2 år,, å världens goaste,,

Våran gamla hankatt brukar ibland vara borta en 2-3 veckor, men han kommer alltid hem.
Första gången han försvann fick vi hämta honom hos en trevlig familj som hade förbarmat sig över honom. Dom kallade honom för Nisse för dom tyckte att han såg ut som en Nisse..... Det mest komiska är att han faktigts heter Nils "Nisse" Nilsson :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
3 408
Katthälsa Hej! Jag har en hankatt som är ca 5 år. Han är en väldigt mysig katt som kan ligga jämte mig och sova hela natten i min famn. Han är...
2
Svar
28
· Visningar
2 747
Katthälsa Nån som har lust att hjälpa till att förklara min katts beteende? Jag förstår mig verkligen inte på honom - och även om jag är jätteglad...
Svar
10
· Visningar
2 453
Senast: cewe
·
Övr. Katt jag har en hankatt, cirka 5-6 månader som sågs senast kl 21.00 igår kväll, jag sov borta i natt med kom hem vid åtta imorse, jag möts...
Svar
8
· Visningar
2 948
Senast: rutans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama