Vill ha råd!!

Explosion

Trådstartare
Hejsan!
Jag behöver råd angående benskydd. Det är så att jag kanske ska vara med på en Pay and Jump terräng hoppning. Men jag har bara Senskydd och korta skydd bak, Kan jag hoppa med dom i alla fall för att hindrena är bara fasta nertill och rivbara upptill. Höjderna är 60 och 80.
Mvh Alexandra

Sv: Vill ha råd!!

Det går säkert bra! Vill du vara på säkra sidan kanske du kan låna ett par höga strykkappor bak som täcker runt om ifall hästen skulle skrapa i nått. Fram är det bättre med senskydd än strykkappor så du har skydd för senan.

Lycka till :)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 725
Senast: Tonto
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 314
Senast: Alexandra_W
·
Hoppning Ok.. har en 4 åring med bra stam som redan från början visade ovilja att löshoppa, något som förvånade mig lite då unghästar bruka tycka...
Svar
13
· Visningar
2 359
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka