Vill ha information om Camaro M avkommor!?

Ej86

Trådstartare
Hej hej!

Jag ska snart bli en stolt ägare till ett stoföl e: Camaro M 979. Men jag har inte sett så många avkommor efter honom och undrar om du har någon efter honom eller om du har hört av någon annan?? Jag skulle veta lite temperament, resultat (fölvisning el tävling), storlek m.m?

Hon föddes med väldigt långa ben, blir skimmel och ädel i typen. Hon är väldigt cool i hagen och utanför, stressar inte upp sig och är väldigt självständig. När det är matdags så kommer väljer hon att stå och gosa med oss istället för att äta med mor och två andra hästar.

Jag hoppas få så mycket info och tips som möjligt!

Tack på förhand

Sv: Vill ha information om Camaro M avkommor!?

Jag har precis skaffat mej en Camaro M avkomma. det är ett 5-årigt sto, skimmel, 1.64 i mankhöjd nu, men kommer växa någon cm till. är väldigt lik sin pappa. Hon fick en hingstavkomma e: corlensky g förra året. som ska visas på rådgivningen nu, och många tror att han kan vara ett lovande hingstämne.

tess, är hur cool som helst. har inte haft henne så länge, men hon har haft lite semester ett tag, och idag skulle jag sitta upp och börja skritta och trava lite. när vi kom in i ridhuset, så började det ösregna, och åska, och det låter väldigt högt, hennes moster var även i ridhuset (3-år, e: looping) och hon dansade runt vilt, men tess var hel cool, och brydde sej inte alls.

Hon är hur mysig som helst att ha och göra med i stallet, jättegosig, när du står och borstar henne, så lägger hon nosen på din axel, och andas i ditt öra, och pillar lite i håret. men i ridningen har hon temperament och bjudning, men hon är fortfarande väldigt säker och cool. Hon har en kanonbra hoppteknik! både fram och bak, och hoppar bra genom hela kroppen. rätt temp och huvud för hoppning. en tränare har sagt till uppfödaren, det är såhär en hopphäst ska se ut, det här kan nog komma att bli den bästa hopphästen du fött upp.

Hon har även väldigt fina, luftiga gångarter, med bra knälyft, väldigt lätt i fram i galoppen.

Har sett många camaro M avkommor i finaler i olika championat osv. och vad jag vet, så lämnar han väldigt trevliga hästar, med ett bra huvud, och temperament.

21556518.jpg

22708641.jpg

Tack så jätte mycket för ditt svar!

Tess ser verkligen jätte trevlig ut! Du har ingen helkroppsbild??
Vart står din häst uppstallad?

har hon tävlat något innan?

Jag är lite nyfiken va Tess har för stam på mammans sida?
Corvettes mor Contrast är e: Solid 686 u: Condessa 17614- Cavalotti 664. På mammans sida är det 6 generationer Elit, och mamman själv har 42p och är AB-premierad.

Det känns som att det inte kan bli helt tokigt. Det är alltid svårt att se vad det blir av de små krabaterna men när hon har ett coolt humör och är samarbetsvillig så ska det nog bli något av henne.

Jag tittade på en camaro m avkomma innan jag hittade Corvette, men denna föddes ute och var knappt hanterad. Den visade då en väldig tuff sida och vände rumpan till hela tiden. Den fick vara inne i en box en gång när mamman skulle skos och då sparkade den upp med bakbenen så fort någon kom nära.
Och det då tappade jag intresset för den. Jag vill ha ett föl jag kan handskas med och inte börja bråka det första jag gör.

Jag tror att Camaro får avkommor som är rätt tuffa (mycket bjudning) på banan och hanterar man dem inte från början så blir de även det i hanteringen. Men Contrast, Corvettes mamma är väldigt cool och har aldrig brytt sig om oss när vi kommer och hälsar på, för lynnet hos mamman ärver ju även fölet.

Tack en en gång.

Vill gärna ha fler som ger mig tips om era hästar efter Camaro!?

Tackar =) lägger in mi´n fråga där då =)

en liten fråga till. hur får man in bilderna på tråden? första gången jag skriver en tråd nu =)

Caresse (kallas tess) har avelsbokstav a.
U: Korall

Korall är E: Looping - Stanford

Jo, dom har nog lite temperament i ridningen. Tess är som sagt väldigt lätt i fram. provade att skritta ut en liten runda. och om det var något som var läbbigt, så småstegrade hon lite. Och hon är väldigt pigg och framåt.

Caresse är inte tävlad tidigare, iom. att hon blev betäckt som 3 åring och fick föl förra året. utan hon har hopptränat nu under vintern. är anmäld till kvalitén nu.

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: viltmilla
·
Avel Hej på er, nu behöver jag hjälp av härstamningsproffs! Jag har ett sto efter Landfrieden-Ibikus-Rhodos (Lilo Wonder DE 333 332243093)...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Sighttosee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?