Vill ha hjälp av kattkunniga

L

linnea 82

Har skaffat två kattungar. De e stalkatter för min terrier går tyvärr inte alls ihop med katter. De trivs väldigt bra och e ute lite om dagarna men nu vill de vara ute mer och mer men jag vågar inte för grannens katt e totalt vansinng på dom och han e stor. Har tänkt skaffa sån kattlucka som gör att bara dom kan gå in men tänk om han får tag på dom ute. Känns så taskigt att inte kunna låta dom gå ut och in som dom vill än, kan ju inte vänta tills dom e vuxna direkt. Vad e era erfarenheter?? Vad tror ni händer om han får tag på dom?? Vi har kastat vatten och skrämt iväg honom 2 ggr men ser i snön att han varit här. Till saken hör också den att han nästan aldrig får vara inne så det e inte så att man kan låta dom vara inne på natten och ute på dan. Tror dock att det mest e på natten han e här. Har ni några tips att ge mig, börjar tycka lite synd om dom nu :(

Sv: Vill ha hjälp av kattkunniga

hmm. grannkatten tycker väl att de inkräktar på hans territorie .. vi fick göra lite som du när vi flyttade ut på landet då grannarnas alla katter tagit över vår tomt och vår lilla katthona hade svårt att stå sig i konkurrensen..

men med lite hjälp att hävda hennes territorie (blöta grannkissar men lite vatten dör de ju inte av) så gick det toppen :p

Funderar bara på vad han skulle göra om han fick tag på dom. Han verkar mest vara här på natten. Han har ju tyvärr varit här trots vatten:mad:

hmm.. är du rädd att han ska skrämma bort dem eller skada dem?
dina små missar lägger sig nog snabbt om de hamnar i bråk med honom, kan jag täänka mig....

du kan ju låta dem vara ute morgon-kväll och ropa in dem när du ska sova?

Ja det e så jag tänkt att göra. Men jag e väldigt orolig för att han ska skada dom rejält eftersom han var så vansinnig men jag kan ju inte ha dom inne hela tiden heller

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 913
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV