Vill ha fakta... HJÄLP

E

Ella89

Hej ska inte para min tik nu hon har löpt 3ggr nu men vi är inte säkra än om vi ska göra det eller inte vi vill höra all fakta påde positivt och negativt och sen om vi bestämmer oss för att para min ängel så ska vi mentaltesta henne och göra alla tester som behövs inom rasen osv.. men det hade varit kul att få veta all fakta som ni vet om:

Parning; vilka dagar som "är bäst" att para på och hur ofta, hur många dagar i rad osv.
Dräktighet; mat,tillskott,avmaskning osv under graviditeten som behövs.
Valpningen; Hur det går till, hur mycket man ska hjälpa till, hur mycket hon klarar själv, vad kan gå fel osv

Tack så mycket i förhand:banana:

Sv: Vill ha fakta... HJÄLP

Den är bra. Det mesta baskunskaperna man behöver finns däri, men det finns ju även bra böcker som innehåller färskare kunskaper att köpa. Ex. via skk.

Den ger dig tillräckliga baskunskaper och funkar bra som förstabok i ämnet.

Lyssna på Gnist, hon är uppfödare o inte jag - har bara hanar! :D Men den jag länkade till var bara ett exempel, det är den enda jag läst.

Jag har både den du länkade till och den andra. De är bra båda två ;)

Ok men var hittar jag dom böckerna eller broschyreena från SKK? tack så mycket för hjälpen:p

Beställ böckerna av informationsavdelningen via e-post info@skk.se eller på tel 08-795 30 30.

De böcker som ingår i uppfödarutbildningen är följande:

* Uppfödarboken
* Anatomiboken
* Avelsboken
* Juridikboken
* Hundmatboken
* Valpningsboken
* Beteendeboken

Tror nog att du dessutom kan beställa böckerna från adlibris.

Alla böckerna är bra och läsvärda och ger en rätt bra kunskap som man bör veta som uppfödare.

Just det!
det finns en uppfödarutbildningen i SKK`s regi!
Oftast som studie cirkel, med de böcker som Gnist skrev ovan!
Finns också väldigt ofta bra föredrag att gå och lysna på, i alla möjliga ämnen som har med uppfödning att göra
Kolla i Hundsport under länsklubbarna, vad din klubb har att erbjuda.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 832
Senast: Ninnurur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
480
Senast: Unafraid
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 365
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka