Vill ha era tips till bättre dressyr- film

vildfantasi

Trådstartare
Här är alltså filmen från våran första dressyrstart efter 7 år på hoppbanan.

Ponnyn är 21 år och har alltid varit rätt hård i munnen - men förbättring senaste. på filmen där vi rider LC:1 2008 vart han rätt "död" och spänd. Jag slarva en hel del med vägar (visste inte riktigt hur de bedömmer på dressyr heller..) så annars är jag skapligt nöjd med övergångarna. Dock inte höger galoppen där han blev stel.

Nu vill jag ha eran hjälp utifrån det ni kan se på filmen.
Red i hoppsadel som gjorde min sits rätt dålig men ska försöka hitta en dressyrsadel till vår första fälttävlan i maj.

Skriv gärna vad ni tyckte i helhet, tips, kritik = hur ska jag förbättra?

Nu satsar vi inte på SM dressyr heller utan endast grundläggande program som är upp t.o.m p90 fälttävlan.

Domarens kommentarer överlag var bättre vägar och mer tygelgiven ponny.

Här är filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=8Pl02IiCBg4

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 374
Senast: Magiana
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 824
Senast: Görel
·
Z
Dressyr Vad är era bästa tips för att förbättra skritten på en häst som gärna blir spänd på tävling (framförallt inomhus) och därmed kort och...
Svar
1
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka