Zacci
Trådstartare
Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra…
Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar.
Som det är nu utsätts vi för passiv rökning flera ggr i månaden.
Det bekommer inte sambon som är uppväxt så även om han har uttalat till mig att han tycker att de är dåligt av dem att tända en cigg precis bredvid.
Jag har väl inte heller brytt mig så mkt innan.
Men nu snurrar de rejält i huvudet.
Rökning både andrahand och tredjehand ska inte bekomma i närheten av mina ev barn så pass ofta.
(Man kan ju tyvärr inte undvika det när man är iväg någonstans)
De röker inte inomhus men de röker i sina uthus, sitt växthus och deras bilar.
Även i våra uthus tills jag sa till sambon att han fick säga till dem att de är inte okej här… (Dock tror jag han fortf inte har sagt till sin mor)
Han fick säga till henne att hon inte fick tända ciggen inne i vårt hus för att sedan gå ut och röka.
Sambon känner inte ens röklukten, så skadad av passiv rökning är han.
Svärmor vill jättegärna ha barnbarn och hade varit en jättebra farmor om hon inte hade rökt.
Min förhoppning är att de vill offra rökningen för ett ev barnbarn. Svärfar har slutat röka inför operation tex så tror han har lättare för det.
Slutar de inte röka så blir det ingen barnpassning iaf.
Andra delen som snurrar mycket i huvudet är alkohol och hur pass normaliserat de fortfarande är.
I min värd är barn och alkohol inget man kombinerar.
Vi har ett kompispar som fick barn tidigt, där fadern oftast dricker stora mängder sprit varje helg. Vid tex en vanlig middagsbjudning. Det är liksom en vodkaflaska som försvinner varje gång.
Ska vi åka dit efter vi fått barn så får de inte följa med iaf…
Jag kan tycka att de kan vara okej med en öl eller en cider och en snaps till maten vid jul. Annars är det barnvakt som gäller.
Vi var på ett ettårskalas, där de serverades öl, vin och cider. Förlåt men firar man ett barn så är det väl vatten, läsk eller saft som gäller?
Kan man verkligen inte klara sig utan alkohol?
Är det jag som överreagerar på allt och är överkänslig?
Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar.
Som det är nu utsätts vi för passiv rökning flera ggr i månaden.
Det bekommer inte sambon som är uppväxt så även om han har uttalat till mig att han tycker att de är dåligt av dem att tända en cigg precis bredvid.
Jag har väl inte heller brytt mig så mkt innan.
Men nu snurrar de rejält i huvudet.
Rökning både andrahand och tredjehand ska inte bekomma i närheten av mina ev barn så pass ofta.
(Man kan ju tyvärr inte undvika det när man är iväg någonstans)
De röker inte inomhus men de röker i sina uthus, sitt växthus och deras bilar.
Även i våra uthus tills jag sa till sambon att han fick säga till dem att de är inte okej här… (Dock tror jag han fortf inte har sagt till sin mor)
Han fick säga till henne att hon inte fick tända ciggen inne i vårt hus för att sedan gå ut och röka.
Sambon känner inte ens röklukten, så skadad av passiv rökning är han.
Svärmor vill jättegärna ha barnbarn och hade varit en jättebra farmor om hon inte hade rökt.
Min förhoppning är att de vill offra rökningen för ett ev barnbarn. Svärfar har slutat röka inför operation tex så tror han har lättare för det.
Slutar de inte röka så blir det ingen barnpassning iaf.
Andra delen som snurrar mycket i huvudet är alkohol och hur pass normaliserat de fortfarande är.
I min värd är barn och alkohol inget man kombinerar.
Vi har ett kompispar som fick barn tidigt, där fadern oftast dricker stora mängder sprit varje helg. Vid tex en vanlig middagsbjudning. Det är liksom en vodkaflaska som försvinner varje gång.
Ska vi åka dit efter vi fått barn så får de inte följa med iaf…
Jag kan tycka att de kan vara okej med en öl eller en cider och en snaps till maten vid jul. Annars är det barnvakt som gäller.
Vi var på ett ettårskalas, där de serverades öl, vin och cider. Förlåt men firar man ett barn så är det väl vatten, läsk eller saft som gäller?
Kan man verkligen inte klara sig utan alkohol?
Är det jag som överreagerar på allt och är överkänslig?