Vill dela med mig av lite positivt!

Mysaan

Trådstartare
Lite bakgrund: 5 årig varmblodstravare som var insutten när han kom till mig för 6 månaders edan. Av olika anledningar så kom vårt arbete inte igång förräns i slutet av mars början av april. Han var då livrädd för allt när man red ut och i paddocken tok sprang han i princip.

Nu har jag kämpat som en tok med denna häst och varit nära att ge upp 2 ggr åtminstone. Han har snurrat som en tok när han blir rädd ute osv.

I går red jag ut som vanligt eftersom paddocken är obrukbar pga regn. Nu kan man trava på längre sträckor och han går i skapligt stadig unghästform i skritt. Även i trav börjar han gå i form ute. Han krullar inte ihop sig på samma sätt i traven längre utan kan hålla formen ganska bra utan att för den delen rusa som han gjorde innan. Han tvärstannar inte och kastar sig om han ser något läskigt. Är det bara lite läskigt kan han till och med trava förbi om han bara får sakta ner lite och dessutom får byta sida på vägen.

Är det jätteläskigt så stannar han men inte helt tvärt. Så han har helt enkelt blivit mycket stabilare att rida ut på och allt detta är mitt egna verk. :rofl:

Känner mig så stolt och lycklig över min :love: pålle. Ville bara dela med mig av lite positivt. :D

Sv: Vill dela med mig av lite positivt!

:bump: GRATTIS!!
Underbart när man känner att alla pass som kännts "hopplösa" tillslut ger resultat, eller hur! :)

Sv: Vill dela med mig av lite positivt!

Du ser, vad duktiga ni är! Det kommer gå kanon, bara å kämpa på. Vi kan inte få se några kort på snyggingen? Jag kommer inte ihåg om jag sett nåt!
Jag är lite smygstolt över min oxå, i början när han kom fick jag rida med graman bara för att han inte skulle slå över, han reste sig då fort något inte passade hertig Rex. :D Nu rider jag honom barbacka med märr´n som handhäst.
Sätter igång dem i helgen så snart kan jag oxå göra bort mig med ridbilder här!! ;)

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 529
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 040
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama