vill bara ställa sig i ett varv..

P

Paaulinaa

min häst vill bara ställa sig i ett varv på volterna, när jag kommer i de andra varvet drara han huvet utåt istället för innåt , hur gör jag för att få honom att ställa sig bra i de varvet med?

Sv: vill bara ställa sig i ett varv..

Skaffa en tränare som kan hjälpa dig ;)

Lycka till Miaa

är han stel i den bogen? hur funkar det när du longerar eller tömkör? ser ena sidans steg kortare ut än det andra? verkar hästen ha ont eller bli irreterad när du ber den ställa sif i det våra varvet? är det en ung eller gammal häst?

När han ställer sig utåt, gör en liten volt utåt, kontraställt. Gå sedan ut på volten igen och be han ställa sig rätt. Han förstår snart att det är lättare att ställa sig rätt från början.
Men se till så att du rider han lika mycket i båda varven så att han inte blir svagare i den ena sidan, vilket verkar vara fallet här.

Liknande trådar

Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 129
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama