vill bara peppa andra med fångponnyer...

M

milles mamma

att inte ge upp! jag var nära att göra det efter ca 55dagar med beh och ingenförbättring,hade till och med bestämt dag och tid med min sambo att avliva min ponny,MEN ca 1dag innan avslutad bh ,så var hon helt frisk!! det trodde jag aldrig! hon är helt återställd nu,kan ev släppas på magert bete ,med munkorg på enligt vet och andra personer som vet mkt om fångponnyer. SÅ ge inte upp!! behandla och behandla!

Sv: vill bara peppa andra med fångponnyer...

Bara sådär rakt av?

Wow.

Min är "bara" inne på tredje veckan och inte så vansinnigt dålig, det som gör mig orolig och "otålig" är det faktum att hon ska föla i mitten av juni.

Sv: vill bara peppa andra med fångponnyer...

Utan att låta sur och tvär men bara för att din häst inte längre har ont av fången så är det långt ifrån frisk, snarare symptomfri vilket i sig är väldigt bra! Det tar lång tid för frisk hov att växa ut igen. Har du varit in och röntgat hovarna?! Skulle vara väldigt försiktig med att släppa ut på bete redan nu :crazy: tänk på att det är dom första stråna som är värst....

Min häst fick fång dagen före julafton förra året. Var in och röntgade honom den 13 februari i år och han hade som tur ingen rotation eller sänkning men långt ifrån alla hästar har sån tur som min hade. Han gick på Finadyne i 10 dagar totalt och blev efter det smärtfri. Går fortfarande i dagsläget på diet men jag har fått börjat rida honom igen. Men något bete blir det inte tal om i sommar....

Vill inte göra dig deppig nu men om du inte har röntgat så skulle då inte jag ta ut "segern" i förskott. Håller ändå tummen för att din häst inte har några bekymmer i fossingarna!!

//Emmah - vars första veterinär som tyckte att jag inte skulle komma in och röntga hovarna först jag ville sko honom.....!?

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 142
Senast: tott
·
Hästvård För ca 4 år sedan blev min då 7 åriga Nelly diagnostiserad med "kronisk kolik". Detta efter att veterinären blivit kallad i snitt en...
Svar
17
· Visningar
2 783
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
67 253
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka