vill åt saliv?

gul_zebra

Trådstartare
Har ju hört en massa om att råttor vill åt vårt saliv, har även fått det bekräftat X antal gånger (hmm, råttbebbar som trycker in hela huvet i munnen... Inte sådär jättetrevligt om man bortser från allt skratt när det kittlas :p). Men vad är det egentligen för ämne de vill åt?

Det är några nyttiga enzymer(heter det så?) som de vill åt. Sen är det en underlägsen handling. De visar att de är små och oskyldiga och vi är så stora och bra så vi kan dela med oss lite mat. ;)

jag har varit med om att en vuxen dam (800 gram) fått in hela huvet i min mun under en gäspning också, och var på väg längre innan jag lyckades dra ut henne....lustig typ var hon, Ellen-gumman....

Funderar...
att hundar och vargar slickar varann i mungipan för att visa underkastelse har jag hört, men gäller detta även råttor alltså? Det var nytt för mej, det har jag inte läst i någon bok som jag har....
Men är du säker så är det ju så! Måste uppdatera mej...

Jodå, hon slutade på 850 gram...tyvärr fick hon mycoplasma...
det var hon som gömde fiskpinnar med mera under min kudde i sängen...
En månad efter hon dog :cry: så hittade jag en halv påse "bridgeblandning" i garderoben som hon samlat....och vi har ett härligt kort på henne när hon skulle släpa iväg med en hel grillkorv från fatet....
Hon var lite matglad och tokig i att samla...underbara härliga rådis! VARFÖR skulle jag bli allergisk????? :cry:

Ja det stämmer. Studerar man råttungar med mamma så kan man få se detta. :)

Mysigt! Tack för tipset! Jag har bara sett att de nosar varann i mungipan men aldrig sett att de slickat.....
:bow:

Herregud människa! När blev du bukefalist? Jag bockar och bugar höviskt!
:bow: :banana: :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 558
Senast: vtok
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 513
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30