Vill äta frusna "träcktollar"

R

rosita

Min femåring envisas med att tugga i sig fruset träck i hagen.
Tänkte först att det är som hon är uttråkad,vill bara gnaga på nåt,
vet ju att föl kan äta lite o att det går över.
Undrar om det kanske är nåt hon saknar i sitt foder ,nån som vet?
mvhR
 
Sv: Vill äta frusna "träcktollar"

Fanns visst en tråd redan(flåt)
mvhR
 
Sv: Vill äta frusna "träcktollar"

Innan hö-analysen kom gjorde min ena häst likadant. Sedan när analysen visade att det var väldigt lågt proteinvärde i höet och jag började ge hösilage med bra värden, så slutade han efter ca en vecka med sitt bajsätande.
För ca en månad sedan strejkade traktorn så att jag inte fick in en ny hösilagebal itid då den andra tog slut och blev tvungen att ge av höet ca en vecka. Då började han igen!
Det verkar visa sig väldigt tydligt på mitt halvblod då han fick för lite proteiner, medans ponnysarna verkade klara sig bättre på lågt protein-intag.
Har även hört att om en häst har någon slags tillfällig störning i sin tarmflora, kan de börja äta av en annans hästs bajs för att tillföra något som fattas i den egna tarmfloran. Vet ej om detta stämmer.
Bajsätande kan säkert ha olika orsaker, men detta var vad jag kom fram till.
 
Sv: Vill äta frusna "träcktollar"

Jag har hört av en veterinär att om dom käkar bajs kan det bero på brist på vitamin B12
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
752
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: Red_Chili
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: Freazer
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 173
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp