Vilket träns skulle ni satsat på? *bilder*

F

Fire-Eye

Sv: Vilket träns skulle ni satsat på? *bilder*

Första, absolut! Din häst har ett sådant ädelt huvud att hon försvinner i breda remmar.
Har själv det första och är mycket nöjd. Är hon skavkänslig ska du dock inte köpa det, för sömmarna är ganska "framträdande".

Jag tycker att du ska ha ett träns med smala remmar. Ska du ha det till hoppning så ett pullarträns med smala remmar vore fint.

Tacl så mycket för ditt svar!!! :bow:

Hon är rätt skavkänslig, tror jag.. Tunn hud iaf.
Vet du någon annan modell med platta remmar? Tycker det är väldigt snyggt och stilrent nämligen! ;) Jag har ingen nosrem nu längre heller, så avtagbar rem är ett +! :angel:

Har du bilder på ditt träns? :love:

:bow:

Jag använder bara engelska nosgrimmor. Och jag kommer ha det till dressyr! :bow:

Vår föreläsare snackade mindre väl om kemikalierna de kan använda vid färgning av lågkvalitetsläder typ från Indien (som det översta var av). Dock vet jag ju inte alls hur utbrett det är eller om det inte alls används vid mer påkostad lädertillverkning 8troligtvis inte). Han rekomenderade tom att kolla lite vad det var för läder om man skulle köpa väskor o så. Mindre trevligt att ha på hästens huvud då alltså, samt de stackarna som färgat lädret åt oss.

Okej, är nog värt att tänka på. :(

Tror inte jag väljer det ändå. Men ska kolla mer noggrant efter det i fortsättningen. :bow:

Hdr tränset är finast. Den första har så tråkiga spännen och galopptränset tyckte jag var mindre snyggt.

:)

Okej, tack för ditt svar!! Vet du om Hdr har bra läder? :d

Jag har ju med det som förslag! ;):D

Jag gillar det skarpt, men är lite rädd för det där med sömmarna... :crazy: Skulle även velat ha lite bredare nosrem, då det är till dressyr. ;)

Jag har både en sadel och ett träns från Hdr och är tycker att lädret är mycket bra till de billiga priset.

:)

Har du bild på det? Alltså när din häst har det på? :love:

Tycker det verkar ursnyggt! :love:

PP; Okej! :idea: Vet du måt bra träns utan aachen-rem?

Aha, fick aldrig upp den bilden och antog att det var samma träns som det andra. Läste nog lite fort:angel:

Haha, ingen fara! ;)
Då har vi ju samma smak iaf! :devil::rofl:

Här kommer lite bilder på mitt träns! Har någon där snokremmen är borta också, ska se om jag hittar den.

52gf9sh.jpg

http://i9.tinypic.com/4q8pe6q.jpg
http://i13.tinypic.com/4u26anp.jpg Med en annan nosgrimma, men här ser du de tillhörande sidostyckena iaf :)

Jättesnyggt!!! :love:

Beställde precis;

Och

:D

Skulle dock vilja byta pannband på det första. Någon som vet vart ma kan köpa ett slätt v-format pannband utan stenar? Har letat överallt. :cry:

Var köpte du förresten nosgrimman på bild 3? :love:

Tack!! :love: Kolla gärna min andra tråd! ;)

Liknande trådar

F
Utrustning Vad är det för skillnad på ett vanligt träns och ett galoppträns?? :confused...
2
Svar
25
· Visningar
2 621
Senast: Pegija1
·
Hoppning Tänkte att jag skulle beställa ett GG träns till min lill kille...
Svar
19
· Visningar
3 533
Senast: bifrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka