Vilket träns skulle du ha valt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerberus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 599
Sv: Vilket träns skulle du ha valt?

Ska förbi Linköping om 2 veckor....är bara sååååå sugen på det "glittriga" tränset :)

Men vad sjutton ska den gamla (22 år) hästen med ett 6e(!!) nytt träns till.....;)

6! Då har jag en bit kvar...har ft bara ett (temporärt) att rida med! :eek: här funkar inte mitt älskade stübben diana då pållen måste ha en storlek mindre när ponnyhacket knäpps på..
Men ska köpa ett träns på hööks just för hackamoret, av vad jag förstått så är de stora i storlekarna.(?)
Så min hästs hamsterkinder går att trycka in i ett cob-träns alltså.. :p

nej, nu måste ju jag shoppa TRÄNS!! :love:

Jag har köpt ett vitt sk ardennerträns i ponnystorlek som jag har till mina hackamore, har både ett sk ponnyhack och ett med långa skänklar...

Tigertofflan skrev:
Trean ser bara otroligt plastigt och jag tycker verkligen att det skriker "hööööööks!" :crazy:

Hahahaha. Snacka om att härma det jag skrev i någon annan tråd. :p

Nej tyvärr finns de inte är specialbeställda och uppsydda av sadelmakeri i Argentina som inte finns mer, dock har jag ett splitter nytt som var för litet visade sig att utländsk full är mindre än våra full så det går inte på mina som behöver stor full utan passar bäst till stor cob - liten full, så det hänger här hemma till ingen nytta.

*lån*

Jag tycker Hööks har relativt bra träns gentemot prisklassen. Däremot är 3e tränset editerat på datorn för att få strasserna att glänsa. *juh* :) Gillar också själv inåtvända sidostycken, det är hett! samma gäller med tyglarna.

Dessutom på 3e tränset så bli spännena på helt underliga ställen, på nosgrimman åkar spännet upp till pannbandet. Så skall det väl endå inte vara?! :confused:

Skulle själv behöva få ett X-Full träns i liknande utformning som träns nr 2, men med mexikansk nosgrimma. Nån som har tips? Behöver få det till Finland. Färgen är det ingen större skillnad på, har endast svarta läderträns hemma, så gärna nåt speciellt. :D Helst inte svindyrt, men nog endå bra läderkvalitet. Har du/ni tips, PM:a mig med länkar, bilder osv.

Tack på förhand om nån orkar ta sig an detta!

HubbNubb // Mia

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan inte riktigt bestämma mej!! :smirk: Men jag skriver några för och nackdelar på alla träns (enligt mig)

1. Ingen snygg färg, för orange. Såg hårt ut. Inga snygga remmar öht. Mässingsspännen = urk på den färgen.

2. Ser inte ut att vara skönt för hästen, med tanke på att nosgrimman måste sitta åt för att inte dras ner av snokremmen. Fin färg, enkelt även om det hade dekorsömmar. Det var snyggt med tygelhakar på det tränset. Bara men har matchande tyglar...

3. Snyggt pannband, men det blev lite mycket när det var på nosgrimman också! Konstiga spännen och ful färg, men av egen erfarenhet vet jag att CH tränsen är prisvärda!

Hoppas du tar ett som du kommer att använda!! :banana:

Skulle ta 1:an för det såg mest stilrent ut. Även om du vill ha detaljer, så tkr jag iallafall 3:an var FÖR mkt. Tror man tröttnar rätt fort på ett sånt träns, o faller inte de där "diamanterna" bort efter ett tag? Inte så snyggt då....
Sen är jag skeptiskt till Hööks träns o läderkvaliteten, därför skulle jag ta 1:an.

popeye skrev:
Ser inte träns 3 lite suspekt ut, typ datagjort?
Om man tittar på skuggningen av spännena och nedre remmen på nosgrimma?

tycker tvåan var snyggast dock

håller helt med dig.. dessutom fejkat skimmer från panbandet.

får bara tränset att se billigt ut och verka "oseriöst"

Reykur skrev:
Får jag sno lite av din tråd?

Är på jakt efter ett nätt rundsytt träns med aachen nosgrimma..
Finns andra alternativ än hööks? (upp till 7-800 kanske)

resize.aspx

De här då? Från www.tahorsewear.se

kostar 500 spänn.

Tycker de e snyggt och prisvärt !

1an!
Om det inte vore för den smala :eek: nosgrimman så hade jag gillat det skarpt!

men om dom inte haft "fakeskimmret" så hade det ju kunnat se ut som helt vanliga silvernitar, dom vill väl helt enkelt förtydliga att det är strass (som ju faktiskt skimrar, i solen)
men att dom redigerat spännen och sånt tycker jag inte om, det ser oäkta ut då

min slutsats: strassförtydlingen är bara bra - den visar bara att det skimmrar, men att mixra med det andra är fel eftersom det inte visar eller förtydligar nåt speciellt - bara förvirrar

Liknande trådar

Utrustning Letar efter ett träns med remontnosgrimma som finns i x-full till vår nordsvensk. Enda kraven är egentligen att det ska finnas i svart...
Svar
16
· Visningar
1 815
Senast: skiesabove
·
Utrustning Suck, jag blir snart galen. Har försökt hittat ett snyggt remontträns till unghästen ett tag men det verkar inget finnas i rimlig... 2
Svar
33
· Visningar
7 555
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Ja nu när jag är ute efter ett islänskt träns förvånas jag över dessa höga priserna.. Det är mindre läder än "vanliga" träns där oftast...
Svar
18
· Visningar
7 228
Senast: Niela
·
Utrustning Jag vill köpa nya skydd till hästen i brunt läder, men har inte råd att köpa några för 2000 kr. Mesta möjliga kvalitét för pengarna...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025