Vilket träns skulle du ha valt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerberus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 599
C

cerberus

Tänkte köpa ett nytt träns att ha till vardags, och skulle vilja ha nått som är lite roligare än bara vanligt slätt läder. För en gångs skull skulle jag vilja ha nått med lite mer detaljer och bling-bling
Krav
* brunt
* ej remontgrimma
* kosta runt 400-700 kr.

- TRÄNS 1 -
Har hittat dethär Från Hästshoppen för 420 kr
SE70001.jpg

- TRÄNS 2 -
Från Gold Medal, Hööks 529 kr
300376.jpg

- TRÄNS 3 -
Från Hööks, 499 inkl tyglar
300362-a.jpg

Vilket skulle ni valt? Vet ni hur kvalitén än på nått av dem? Eller har ni några andra förslag?

1000 tack!

Sv: Vilket träns skulle du ha valt?

Nr 3!! :love:

CH är enligt min erfarenhet väldigt fina träns i helt ok kvalitet till ett bra pris!

Kom att tänka på ett träns jag såg på FHS (falsterbo). Ett rött pullarträns. Rila rött som dethär. och ett ljusare rött, som dethär.Dom var supercoola. :d Hade gärna haft ett till Bonita, vet inte vad dom kostade, men jag köpte aldrig något.

Tvåan, helt klart! Jag älskar inåtvända sidostycken, smala remmar och dekorsömmar, så valet var lätt för mig. Det första var också snyggt, men för mig faller det på sidostyckena :D Trean ser bara otroligt plastigt och jag tycker verkligen att det skriker "hööööööks!" :crazy:

3:an var ju så snygg.. Det har jag inte sett på hööks :(

Får jag sno lite av din tråd?

Är på jakt efter ett nätt rundsytt träns med aachen nosgrimma..
Finns andra alternativ än hööks? (upp till 7-800 kanske)

himla läckert, men jag undrar om det inte blir för mörkt?
är det samma färg i verkligheten?

Reykur - Har du sett treadstones? finns iaf bara i svart men kostar 528 inkl tyglar
Här är en bild

Jag hade valt tvåan helt klart!

Sara :devil:

Ser inte träns 3 lite suspekt ut, typ datagjort?
Om man tittar på skuggningen av spännena och nedre remmen på nosgrimma?

tycker tvåan var snyggast dock

Nr tre, fast det hade lite konstiga spännen. Jag tål inte smala aachengrimmor. :crazy:

Själv ska jag köpa ett Dyon Glengordon, skitfina! Finns på www.henrikssonsridsport.se

Min "årdning" ;).. Alla var superfina kan jag tillägga!! :D

1) Bild nr 1
2) Bild nr 3
3) Bild nr 2

Detta menar du??

transbridledianacardinalred.jpg

Så här ser det gråa ut...

transbridledianasteelgrey.jpg

Det röda med aachen ser ut så här..

transbridlelogiccardinalred.jpg

Och på häst...

transotyglarbridleandreinslo.jpg

Såg glengordon tränsen för första gången nu i Falsterbo har tidigare varit intresserad av dem när jag sett bild, dock föll de snabbt bort från listan över intressanta när man såg de i verkligheten de bruna var inte snygga alls var verkligen billighetsstämpel över dem och fula i färgen. De svarta såg hyffsade ut men inte alls så snygga som på bilderna.

Jag hade absolut köpt nummer två. Trean är alldeles för mycet bling-bling tycker jag och ettan hade inga snygga sidostycken.

popeye skrev:
Ser inte träns 3 lite suspekt ut, typ datagjort?
Om man tittar på skuggningen av spännena och nedre remmen på nosgrimma?

tycker tvåan var snyggast dock

ja, de har ju "dragit åt" nedre nosremmen och slätat ut den, tycker att tränset är kul och annorlunda men det gäller att ha en häst som passar i fyrkantiga spännen, nån måste ju testa! :bump:

Annars är jag med Popeye på att nr 2 var/är snyggast, men jag har hört en del klagomål på GM från Hööks och aldrig vågat köpa...men nu blir det troligen ändring! :D

Liknande trådar

Utrustning Letar efter ett träns med remontnosgrimma som finns i x-full till vår nordsvensk. Enda kraven är egentligen att det ska finnas i svart...
Svar
16
· Visningar
1 815
Senast: skiesabove
·
Utrustning Suck, jag blir snart galen. Har försökt hittat ett snyggt remontträns till unghästen ett tag men det verkar inget finnas i rimlig... 2
Svar
33
· Visningar
7 555
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Ja nu när jag är ute efter ett islänskt träns förvånas jag över dessa höga priserna.. Det är mindre läder än "vanliga" träns där oftast...
Svar
18
· Visningar
7 228
Senast: Niela
·
Utrustning Jag vill köpa nya skydd till hästen i brunt läder, men har inte råd att köpa några för 2000 kr. Mesta möjliga kvalitét för pengarna...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025