Vilket täcke på färden ?

finapina

Trådstartare
Ca 0 grader ute och hästen i transporten. Resan tar max 45 min. Luckan fast. Men vilket täcke ? Hästen är halvklippt, men annars lurvig typ . Rekommendationer ?

har den täcke till vardags?
OM inte så hade jag möjligen lagt på något tunt täcke, eller inget alls.

Ja,hon har ett regntäcke utan foder.Funderar på att snart börja använda regntäcket med fleece i eftersom det börjar bli minusgrader nattetid. Vad tror ni?

Om det inte är en transport med extremt bra ventilation hade jag kört utan täcke. Det blir varmt i transporter och en varm häst är lika med en irriterad/orolig häst. I det här fallet när hästen bara går med ett ofodrat regntäcke i vanliga fall kommer den inte att behöva något i transporten för att den skulle riskera frysa.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
814
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv