ShootingStar
Trådstartare
Sålde min gård för att flytta in till stan och ha mina två tävlingshästar inackorderade och för att öka möjligheten till träning, speciellt vintertid och vid dåligt väder. Hästarna rids ca 5dagar i veckan.
När vi flyttade så hade jag min ena häst på träning då vi inte skulle få stallplatsen på ridskolans medlemsstall förrän till sommaren. Till min andra häst fann jag en plats på landet där hon nu stått ett par månader.
Idag fick jag ett telefonsamtal att jag har möjlighet att ha båda på medlemsstallet i boxarna bredvid varandra. Jag har även möjlighet att ha båda hästarna i stallet på landet..
Vi har även tre barn att ta hänsyn till på 10år,7år samt 2månader. På eftermiddagarna efter jobbet ska det även lagas middag och läsas läxor.
Nu har jag svårt att finna den bästa lösningen för oss.
Medlemsstallet:
+
2km enkel resa hemifrån
2 stora bra ridhus
3 ridbanor
cafeteria
läktare
spolspilta
tränare finns på plats
lättare att få barnvakt då det inte tar lika lång tid i stallet.
-
måste vara med på alla arbetsdagar på klubben några dagar under året
hjälpa till på alla tävlingar under året inom grenar som vi inte är intresserade av.
sitta med i en kommite`
2 utsläpp på morgonen ink fodring-8 hästar
2 kvällsfodringar i box åt alla hästar
man får sköta sin häst helt själv dvs mockning och alla insläpp varje kväll av sin egna häst.Vill man lunchfodra får man åka dit själv på dagen. alla inköp får man göra själv.
kollektivstall
Landet:
+
Helinakordering,in och utsläpp,fodringar 3xdag,mockning, hö och strö ingår.
Hjälpsamma och jättetrevliga stallägare
Ridbana ca30x35
Mkt ridvägar med massor av backar
-
1mil enkel resa .........när vi behöver träna på vintern blir det en mil till stall,en mil till ridhus,en mil till stall och en mil hem dvs 4mil. Vilket behövs ett par gånger i veckan iaf. Det är det enda negativa och det är det som vi sålde våran egna gård för dvs att slippa köra med transport men nu istället blir det ytterliggare två mil extra.
Hur skulle du resonerat?
När vi flyttade så hade jag min ena häst på träning då vi inte skulle få stallplatsen på ridskolans medlemsstall förrän till sommaren. Till min andra häst fann jag en plats på landet där hon nu stått ett par månader.
Idag fick jag ett telefonsamtal att jag har möjlighet att ha båda på medlemsstallet i boxarna bredvid varandra. Jag har även möjlighet att ha båda hästarna i stallet på landet..
Vi har även tre barn att ta hänsyn till på 10år,7år samt 2månader. På eftermiddagarna efter jobbet ska det även lagas middag och läsas läxor.
Nu har jag svårt att finna den bästa lösningen för oss.
Medlemsstallet:
+
2km enkel resa hemifrån
2 stora bra ridhus
3 ridbanor
cafeteria
läktare
spolspilta
tränare finns på plats
lättare att få barnvakt då det inte tar lika lång tid i stallet.
-
måste vara med på alla arbetsdagar på klubben några dagar under året
hjälpa till på alla tävlingar under året inom grenar som vi inte är intresserade av.
sitta med i en kommite`
2 utsläpp på morgonen ink fodring-8 hästar
2 kvällsfodringar i box åt alla hästar
man får sköta sin häst helt själv dvs mockning och alla insläpp varje kväll av sin egna häst.Vill man lunchfodra får man åka dit själv på dagen. alla inköp får man göra själv.
kollektivstall
Landet:
+
Helinakordering,in och utsläpp,fodringar 3xdag,mockning, hö och strö ingår.
Hjälpsamma och jättetrevliga stallägare
Ridbana ca30x35
Mkt ridvägar med massor av backar
-
1mil enkel resa .........när vi behöver träna på vintern blir det en mil till stall,en mil till ridhus,en mil till stall och en mil hem dvs 4mil. Vilket behövs ett par gånger i veckan iaf. Det är det enda negativa och det är det som vi sålde våran egna gård för dvs att slippa köra med transport men nu istället blir det ytterliggare två mil extra.
Hur skulle du resonerat?