Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen
jag har börjat använda renons nu men det funkar ju bara 2 timmar och så innehåller det ju citronella är detta giftigt eller?
såg även att det står att det ska innehålla te tree oil och det ska tydligen med vara giftigt??? men hittade inte på flaskan att det innehöll de stod bara i katalogen.
tycker bara denna sprayen blir så himla kladdig med...
För mig är Equimin Sommarspray helt outstanding. Har inte hittat något annat som funkar lika bra.
Nu är ju den gamla versionen av den sprayen förbjuden i och med innehållet av citronella men tillverkaren håller väl på att göra om den. Vet dock inte hur långt de kommit med det - godkännande och sånt. Hoppas den nya blir lika bra.
Vårt största problem här är bromsarna och det är mot dem jag använt Equimin. Några sprayningar med den och bromsarna landar inte ens på hästen.
Nu var inte sommaren -07 alls farlig med insekter. Vi hade bara lite bromsar ett tag som sedan försvann nästan helt. Så jag har 6-7 flaskor kvar av Equimin till kommande sommar
Ultrashield var helt ok också men bara mot fästingarna och de mindre insekterna. Bromsarna brydde sig inte alls!
jag har börjat använda renons nu men det funkar ju bara 2 timmar och så innehåller det ju citronella är detta giftigt eller?
såg även att det står att det ska innehålla te tree oil och det ska tydligen med vara giftigt??? men hittade inte på flaskan att det innehöll de stod bara i katalogen.
tycker bara denna sprayen blir så himla kladdig med...