Vilket hundår!

P

pippi27

Det här året har varit mycket jobbigt.
Det har hänt väldigt mycket tragiskt och tråkigt i mitt liv inte bara på hundfronten, men nu skriver jag ju på hund så det är det jag tar upp.

Året började ju med att jag fick ta bort mitt hjärta Kira. Hon var gammal , det var dax, jag valde att ta bort henne då jag såg att hon inte längre orkade med, ville inte se henne bli sämre.

Sedan hände ju olyckan som knäckte mig psykiskt ett tag. Frilla blev påkörd och omkom.
Nya valpen Nova kom. Inte heller hon hann bli så gammal innan det upptäktes förändringar som inte ansågs vara av den art som gick att åtgärda.

Nu, hastigt och lustigt är det ny hund på G:banana:
Jag får idag hem en import från Irland.
En liten ungtik (givetvis är det bc jag pratar om), jag hämtar henne på Arlanda i eftermiddag.
Lite "grisen i säcken" det här, men jag hoppade på det ändå. Jag saknar verkligen att ha en hund att jobba med.
Den här lilla damen har hamnat längst ner i rangskalan där hon bott och mår inte så bra.
Tydligen så blev det knas med den som skulle ha henne så reservplanen blev att ringa mig:idea:

Ni må tro att det pirrar lite i magen nu;)
Foton kommer så fort jag hinner med.
 
Sv: Vilket hundår!

Så roligt Pippi :)

Hoppas allt går bra den här gången och att ni får många bra år tillsammans :bump:
 
Sv: Vilket hundår!

Tack:)

Ja, jag bör nog ha haft min beskärda del av tråkigheter nu.

Jag hoppas nu att Erika och jag kan "bonda" ordentligt.
 
Sv: Vilket hundår!

ja det är bannemig inte rättvist ibland. har läst alla dina trådar om allt hundelände och tyckt så synd om dig. men nu kan det bara bli bättre. ser fram emot bilderna! :)
 
Sv: Vilket hundår!

Nu är det din tur att ha lite lycka i ditt liv! Det kan bara inte gå fel när hunden har ett så vackert namn. :angel:
 
Sv: Vilket hundår!

Så roligt att höra, stort grattis till vavvan!
Hoppas att hon kommit nu och att allt har gått bra!

/Kram J
 
Sv: Vilket hundår!

Håller tummarna för dig å Erika, önskar er all lycka man kan få. Det är ni båda värda!
 
Sv: Vilket hundår!

Nämen vad kul :)
Och håller med MM, när hon har ett så fint namn så kan ju inget gå fel;)
 
Sv: Vilket hundår!

Herrejösses vilken jobbig kväll på Arlanda det blev!
Först ett inställt flyg, sen när hunden äntligen kom, ja då hade Köpenhamn där hon melanlandade och bytte flyg tappat bort passet!
Utan orginalpass kan tullen här inte lämna ut henne!
Tullarna på Arlanda är vaärda en jättebukett efter all hjälp! efter mycket ringande så kom så äntligen passet med ett "urgent" påklistrat!

Så, efter flera timmars väntan på Arlanda fick jag äntligen ut min nya hund!

Jag blev förvånad över hur pass glad och pigg hon var efter resan och alla timmar i buren. Hon hälsade glatt på allt och alla.
Bilresan hem gick kaono, hon gillar visst att åka bil för det var absolut inga problem!
Väl hemma så gick det som väntat med JEsper, han blev överlycklig och brummade som brukligt och hon blev rädd för hans överväldigande språk. Jaja, det lär bli bra så fort hon lärt sig hans språk.

Idag ska hon bada. Hon luktar fruktansvärt illa, som en blandning av fårskalle och starkt avlusningsmedel:crazy:
Undrar jag hur lång tid det tar att få ur fårlukten ur pälsen?

Bilder kommer, jag lovar:idea:
 
Sv: Vilket hundår!

ojojoj vad hon är dålig i magen! Kankse inte så konstigt iofs med allt nytt. Får ge det några dagar.

Annars går det riktigt bra! mycket bättre än väntat. Hon lyssnar på mig även om hon inte fattar vad jag menar:)

TV.n var en märklig tingest. "hörru människa, det sitter FOLK därinne! Hjälp ut dom" :rofl: Hon har rätt tydligt aldrig varit inne tidigare.
Hon är en rar liten varelse, funkade jättebra med barnen när dom kom hem. Måste passa på att skryta över mina hundvana barn. Dom kom hem från skolan och Erika blev till sig över att det kom fler människor. Barnen totalt nonchade henne tills hon sansat sig. Se´n satte dom sig i soffan och lät henne komma fram till dom för att hälsa ordentligt:love:

Foton är tagna, men den här nya datorn vi har vill inte hitta kameraenheten? Bosse får kika på det ikväll.
 
Sv: Vilket hundår!

Fotvärmaren är alltid välkommen hit! :love: Stissiga bordercollies kan Pippi få ta hand om själv. ;) Jag är sååå glad för att det går bra! Kommer ut och kikar på miraklet när hon har bott in sig sen. :)
 
Sv: Vilket hundår!

Och jag ska bara få be att få informer att jag minsann vet att Erika (HUNDEN) är såååå söt!
Vad gjorde man innan MMS fanns:confused: ?
 
Sv: Vilket hundår!

Hej alla!

Bilderna jag utlovade får allt vänta ett tag till. Fotona med mobilen blev väldigt gryniga när jag förde över dom till datorn. Ska ta ett ryck och se om jag kan installera programmet för kameran i datorn idag.
Ni som fått ett MMs med bild, Om ni kan få till en bra bild att lägga ut så får ni gärna göra det:idea:

Annars så går det faktiskt väldigt mycket bättre än jag väntat mig!
Rumsren? Njae, hon har ju aldrig vistats inomhus tidigare och har inte riktigt kläm på det här, hon har börjat visa signaler om att hon behöver gå ut, men dom är så knappa att det lätt missas. Försöker ta en liten kort kissrunda varannan timme så att hon greppar det.

Det är framför allt två saker jag funderar över. det ena är att hon så totalt vägrar att gå ner i källaren? Upp på övervåningen går bra men inte ner i källaren, tvärstopp!
Det andra vilket jag tycker känns rätt hmm obehagligt är hennes reaktion på "farligt". Ute kan hon skälla till och försöka dra iväg, men när det tar stopp i kopplet kommer hennes rektion som jag även ser inne vid "farliga" situationer.
Hon hel enkelt lägger sig ner, "dör" blir helt slapp i kroppen och försvinner in i en annan värld, helt okontaktbar:confused:
Jag har hållit på med hundar i 20 år men aldrig, aldrig sett en sådan här reaktion.
Visst, hon kommer tillbaka till min värld efter en liten stund men just det där att hon bara "dör" känns inte bra alls.

Övrigt så är det bra. Hon är avlusad, ska badas igen idag och avmaskad.
Hon har fula sporrar på baktassarna som jag ska ringa vet och ta bort.
Hon har börjat fatta några ord, bla sitt namn och kom hit.
Jag har mycket jobb framför mig men det är ju det jag älskar!
Jag tror att Erika kommer att bli en utomordentligt bra servicehund!
Ska ta henne till fårskallarna så fort hon och jag hittar rätt knappar tillsammans, ska bli kul att se hur pass invallad hon är.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp