vilket foder?

F

fnorr

Letar ett bra "färdigfoder" att ge tillsammans med havre. Detta dâ jag helst inte vill "pytsa" själv med mineraler och vitaminer. Vill däremot inte ge enbart färdigfoder och inte enbart havre. Till stor häst i normal-hârd träning. Pris/kvalitet är viktigt, har inga analyser dâ jag inte "har" fodret än. Tackar pâ förhand;)

Sv: vilket foder?

Om jag inte haft analys och ville ge helfoder så hade jag nog tagit något helfoder ur Kraffts sortiment.
Det finns här; www.krafft.nu , kolla under produkter.

Jag ger just nu groov till mina unghästar i väntan på analys..

Avser du det hö du skall ha här hemma senare eller just nu?

Kraffts produkter är garanterat lättast att få tag i här och stämmer väl med det foder vi köper in ... Vi ger dock extra mineraler, men det är inte nödvändigt om man väljer annat kraftfoder.
Du kan få en genomgång vid juletid om det passar! :)

jag ger min häst krafft müsli, det är inte ngt helfoder utan ska ges tillsammans med havre och mineraler (eller ngt annat än havre går nog oxå bra!)
min häst har alltid fått havre, men för ett tag sen fick hon för sig att havren inte var god :confused: så jag provade att ge müsli och nu äter hon allting. Hon är dessutom väldigt pigg om hon får för mkt havre....
mkt smakligt och jag tkr det fungerar bra. Har ju minskat på havren eftersom hon får müslin oxå.
annars kanske betfor är ett alternativ för dig? betfor och havre är det ju många som ger sina hästar

det är dock ganska dyrt tkr jag, kostar 199 på granngården här och det är nog 20 kg i säcken, eller kanske bara 15?

Hej Angis!

Ja jag menar höet som jag ska hemma HOS OSS!!(hurra,hurra).:banana:
Vill helst kunna köpa allt lokalt sâ klart

Mustang Orginal (pellets el. musli) är ett färdigfoder utan havre, så du kan alltså tillsätta så mkt havre du själv vill. Har det till min häst och tycker det är super! Har pelleterad form, billigt och mkt prisvärt, jämförde med kraffts motsvarande färdigfoder och såg att mustang innehåller fler vitaminer och mineraler än vad krafft gör. Innehåller bla biotin också. Musli är dyrare, men pellets betalar jag idag 111 kr för en säck på 25 kg! :banana:

Siritax skrev:
Mustang Orginal (pellets el. musli) är ett färdigfoder utan havre, så du kan alltså tillsätta så mkt havre du själv vill. Har det till min häst och tycker det är super! Har pelleterad form, billigt och mkt prisvärt, jämförde med kraffts motsvarande färdigfoder och såg att mustang innehåller fler vitaminer och mineraler än vad krafft gör. Innehåller bla biotin också. Musli är dyrare, men pellets betalar jag idag 111 kr för en säck på 25 kg! :banana:

dessutom är det äppelsmak! :)

hestekraft. detta kostar 180:-/25 kg här i örebro. kan ges både utan havre eller med upp till hälften havre. då behövs inga mineraler odyl.

Jag har precis gått över till Dynavena som är jättebra.
Jag betalar 250 kr för en säck på 25 kg. Du kan läsa mer
på hemsidan; www.dynavena.se .

Tack, vad bra precis nâgot sânt jag letar efter

Höbönder finns det gott om, jag får mitt från gemensam bekants sambo :) Säljer havre också, om man vill ha.
(till och med årets julgris kommer i dagarna därifrån!)

Anyway. Till höet Kraffts produkter (beroende på grovfoderanalysen) eftersom det finns på Granngården = nära och lämpligt. Har dock en nyöppnad vet-klinik i grannstaden som också ev skall sälja hästfoder, ska ringa och kolla med dem.

Även Krafft har tillskott/ kraftfoder för komplement havre, för "tävlingshästar" / mera energikrävande djur osv. Säkert är också andra märken lika bra, men om man får åka miiil för att fixa fodret kan det vara lite snårigt i längden.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 675
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 868
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 499
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama