Vilket foder?!

W

Wiiee

Har en långhårig schäfer tik som är 7 år gammal. Hon är helt frisk, kollad och har ej mask. Hon äter som en häst, men vill inte riktigt gå upp de där sista kilona som hon behöver.

Har ni några bra tips?
Har provat lite olika, bla Doggy, Friskies(Heter det va?) och så nu äter hon Icas foder, faktiskt det enda hon tycker är gott av de vi gett henne och som hon gått upp något på.

Men är mkt tacksam om ni har några tips :)

Sv: Vilket foder?!

Ge hunden ett riktigt foder, gärna färskfoder om du har frysutrymme nog.
Finns flera, Vom og Hundemat, Bravo, Klass, Fodax, Nordic o Priima.

De märken du gett är inte några bra foder, Friskies borde inte ens få säljas som hundgodis.
Gå in på foderbilen.se o kolla på deras foder, finns en del bra Svenska torrfoder, Standardt, Magnusson meat&biscuit, Halla.
Undvik foder med mycket spannmål.

Lycka till!

Tack för svar! Ska in på foderbilen direkt och kolla_)

Håller med Vallhund. Vi har precis gått över till färskfoder (Nordic) och hundarna fullkomligt älskar det. Det är ju dyrare än foder man köper i snabbköpet och lite bökigare än torrfoder eftersom man behöver frysutrymme och lite framförhållning att komma ihåg att ta fram och tina i tid. Men för mig känns det bra att ge något som hundarna verkligen njuter av att äta och som jag vet innehåller sånt som är bra för dem och inte en massa tillsatser. Vi märkte direkt att hundarna bajsar mindre än innan och är jättefina i magen. Nu ska vi såklart utvärdera under minst ett par månader för att se hur päls, klor och muskler utvecklas, men jag blir faktiskt förvånad om vi inte ser en positiv utveckling där också.

Tror tyvärr inte att foderbilen säljer färskfoder, men de olika tillverkarna har sina återförsäljare på sina hemsidor. Ofta ordnar de hemkörning.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 578
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 712
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Alba är en 5 årig golden som är kräsen med maten och har varit sen dag 1 vi fick hem henne. Vi har provat allt mellan himmel och jord...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: farin
·
Hundhälsa Jag har en golden-schäferblandras. Hon är 1 år gammal och har alltid varit väldigt kräsen med maten. Den senaste månaden har vi helt...
Svar
14
· Visningar
1 259
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross