vilket bett?

Sv: vilket bett?

Jag tror det beror mycket på hästen,
men en i stallet som har en häst med "tungt" huvud, har jaktbett med kindkedja, och det funkar bra för honom.

eftersom jag idag rider honom med ett 2 delat och de är en känslig häst funkar tyvärr ej ett så pass skarpt bett.. vill inte ens prova, men tack..

Hmm.. intressant, fr gag finns i bara 2 delat va? Värt att prova, tack..

Jag har en pålle som är lite framtung. När jag rider med bett med kedja samt hävstång, typ pelham eller jaktstång blir det nästan bara ännu mer att hon hänger i handen. Har testat gags, tvådelat och det funkar bäst av alla. Får upp huvudet och tvingar hästen att sätta under sig bakbenen. Nu rider jag däremot på vanligt rakt bett med lite upphöjd hand, funkar super!!

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: Fiorano
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Kropp & Själ Efter att jag ätit fick jag yrsel, ett konstant högt sssshhhh-ljud i huvet/örat på höger sida, blev varm och högre puls (kunde inte...
Svar
6
· Visningar
410
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka