Vilket bett

Sv: Vilket bett

Jag skulle inte vilja påstå att det är ganska mycket skarpare.. det är ett väldigt milt skarpt bett.. Min häst var väldigt svår i munnen när jag fick honom, men det bettet har han alltid funkat kanon på.. jag gillar inte vanliga tvådelade just på grund av den så kallade nötknäppareffekten..

Varför aldrig ett pessoabett? Det är ju inte i närheten av samma effekt som det pessoat som finns med hävstång..

Här behövs nog begreppen redas ut!
Med Pessoabett menar de flesta det med flera ringar att sätta tyglarna i.
Det du visar på bilden är ju som ett vanligt tränsbett.

Mig veterligen finns inget pessoa med hävstångseffekt, det vanliga pessoabettet har ju ingen mothållande kedja.

Nja, du hänvisade till "det andra" pessoabettet som ett hävstångsbett. Det är det inte, det är en kombo av hiss och gagbett - en stor skillnad.

Kl*

skummläst tråden, men ni som undrar över mer ergonomiska, snälla bett utan friktionsrisk, nötknäpp eller risk för nyp bör kolla upp bomber bits, ganska nya på marknaden, och går att få skräddarsydda efter eget behag..

Ett litet tips bara :)

Liknande trådar

Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 232
Senast: Oknytt
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 205
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
11 013
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
2 193
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka