Vilket bett har Magic Bengtsson?

H

Hippolyte

Har tittat på Falsterbotävlingarna och sett ett bett som är nytt för mig. Som tur är var det en bild i tidningen på Peder Fredricson och Magic Bengtsson med detta bett. Det ser ut som någon sorts stång. Det rids med dubbla tyglar, men tyvärr syns det inte hur den tygel som inte sitter i nedre skänkeln är fästad.

Det som är märkligt är sidostyckets infästning i övre skänkeln. Ringen är inte yttersta delen, utan bettet fortsätter en liten bit till och den delen är bakåtvinklad. Det ger väl extra hävstångsverkan, antar jag.

Lasse Parmler sade vad bettet heter, men jag minns det tyvärr inte, mer än att det var ett dubbelnamn och det ena började på "m". Är det någon här som vet?

Yes! Gjorde genast en sökning och såg att det kan kosta 2.249 kr!!!

Ser inte mundelen väldigt hög ut? som en "fake-tungfrihet"..?
combo-shot-hi2-copys.jpg

Jag känner hästen och ägaren väldigt väl. :angel:
Tyckte inte om de uttalanden som kommetatorerna gjorde om hästens bla om vad den hade gjort innan nuvarande ryttare fick honom...

Det har jag väldigt svårt att tro. Det bettet är endast utformat för att lägga tryck på så obehagliga ställen som möjligt! *ryser*

Modernt tortyr bett!!

nesh, han är ju störtball :D
min kompis har ett kort på honom när hon sitter på, hon är knappa 155 cm :rofl: :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka