Vilket är er hunds favorit-tugg? TIPS TACK!

Blomman89

Trådstartare
Min hund älskar grisöron, när han väl får ett så är det BARA det som gäller, tills det är uppätet. Efter sisådär tio minuter. Nu undrar jag om ni har något tips på något supersmaskigt tugg-godis som tar lite längre tid att äta upp.. Märgben är inte särskilt intressant, vanliga tuggben med svin/grishud är gott men inte sådär jättegott utan det kan han tugga lite på en stund och sedan lämna det för att fortsätta vid ett senare tillfälle...

Dogmans baconlindade tuggben:) De älskar dom, ena hunden på elva år har aldrig tuggat på ben innan dessa , och dom här äts till och med upp:)
Finns både i s m och l :)

Revben från lamm och från nöt, hjortnackar. lammnackar - alla dessa står först i kön :)
I övrigt går det mesta ner. Dom kan käka råhudsben med torkat kött på, men inte alltid äts råhuden upp ;) I övrigt är allting som är torkat gott. Japp, mina hundar är rätt matglada :D

Tjurmuskel, solklart! Det är det enda tugg Monster är intresserad av, och det håller faktiskt ganska hyfsat med tanke på att han är rätt tuggstark...

tack för era tips =) tittade förbi en liten djuraffär som inte hade så stort utbud, varken tjurmuskel eller revben fanns. Men hem kom matte med frysta älgben vilken hunden i skrivande stund är fullt upptagen med att undersöka, ser lovande ut =)

Mina blir helt tokiga av tjurmuskel, men de räcker sällan så länge tyvärr :p
Jag brukar fylla en kong med något smaskigt och ge fryst, det brukar vara poppis.

Helt ärligt? Rått hjärta. Det kan hon klättra upp i en flaggstång för... ;)

Men inomhus blir det så kladdig, så vi håller oss till knäskålar och liknande om det ska hålla länge, och torkade grisöron/knorrar/muskler/strupar om det är mer som en distraktion.

Helt ärligt? Rått hjärta. Det kan hon klättra upp i en flaggstång för... ;)

Men inomhus blir det så kladdig, så vi håller oss till knäskålar och liknande om det ska hålla länge, och torkade grisöron/knorrar/muskler/strupar om det är mer som en distraktion.
Hjärta är populärt här hemma också! Men vi kör kokt kycklinghjärta.

Min hund älskar grisöron, när han väl får ett så är det BARA det som gäller, tills det är uppätet. Efter sisådär tio minuter. Nu undrar jag om ni har något tips på något supersmaskigt tugg-godis som tar lite längre tid att äta upp.. Märgben är inte särskilt intressant, vanliga tuggben med svin/grishud är gott men inte sådär jättegott utan det kan han tugga lite på en stund och sedan lämna det för att fortsätta vid ett senare tillfälle...

Stora leder från nöt eller gris, allt utom bärande ben från alla djur, tuppfötter, får/get/grishuvuden, horn, grisklövar... Inget av det torkat/rökt eller på annat sätt upphettat.

Är på tok för snål för att köpa dyrt tugg på djuraffären annat än som "tröstköp" när vi miljötränat i en butik.

Min äter i princip allt, dock håller jag mig borta från gris då han bara blir dålig i magen av det. Tjurmuskel är populärt, tar slut på 5 minuter. Min stackars särbo klarar inte lukten av tjurmuskel. Han är på väg att spy bara han känner hundens andedräkt efteråt.

Olika typer av horn är ofta populärt, och drygt.

Stora leder från nöt eller gris, allt utom bärande ben från alla djur, tuppfötter, får/get/grishuvuden, horn, grisklövar... Inget av det torkat/rökt eller på annat sätt upphettat.

Är på tok för snål för att köpa dyrt tugg på djuraffären annat än som "tröstköp" när vi miljötränat i en butik.
Jag är också snål, men fegar på leder eftersom mina hundar ALLTID ska ligga på en matta och tugga, blir lite lätt äckligt av köttiga ben..? Och jag har inget bra ställe att få tag på det:arghh:

Jag är också snål, men fegar på leder eftersom mina hundar ALLTID ska ligga på en matta och tugga, blir lite lätt äckligt av köttiga ben..? Och jag har inget bra ställe att få tag på det:arghh:

Blir skitäckligt av köttiga ben. Säger bara "plastad frotté".

Jag skjuter saker för att göra tuggben. Eller tigger av jägare/styckare/djurägare.

Blir skitäckligt av köttiga ben. Säger bara "plastad frotté".

Jag skjuter saker för att göra tuggben. Eller tigger av jägare/styckare/djurägare.
På så vis:D nja, jag tänker att jag nog fegar tills jag har en trädgård att slänga ut hund+ben i. Alternativt satsar på sommartid när vi alla kan vara ute.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·
Hundträning Vad är era bästa tips för ensamträning av en vuxen hund? Han kan gå iväg och lägga sig i annat rum för att sova och har inte problem med...
Svar
7
· Visningar
2 023
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar