Vilken Westernsadel?!

H

HotNews

Nu behöver jag verkligen eran hjälp!

Min mamma som då är amatör westernryttare eller vad man nu kallar det ska köpa ny sadel till sin normalbyggda tinker.

Det jag vill veta är vilken sadel som är den finaste skönaste och bästa.
priser oxå.

tack tack.

Sv: Vilken Westernsadel?!

mm hur kan den ser ut... inte en tunn och inte en grov... Normal.

Normal är verkligen ett dåligt uttryck. Finns det nått snitt på hur en ras ser ut? Tex. tinker mellansvängd rygg och 110 grader bred eller?

Du har inga bilder så man kan skaffa sig en liten uppfattning? Det är svårt att ge tips på sadlar via internet, utan bilder är det omöjligt. Alla har olika def. på en svängd rygg och hur den ser ut.

Vilken sadel som är den finaste, skönaste och bästa är en smaksak. Jag gillade min Crates och jag gillar min Continental men jag undrar om inte min Billy Cook är den jag gillar bäst! Alla tre kostade ca 8000:- begagnade, men då köptes de vid olika tillfällen under ett antal år, så dagpris är svårt att säga.

Vad som passar en tinker (eller vilken häst som helst för den delen) är rätt omöjligt att svara på, det finns bara ett sätt: prova och prova och prova en gång till...

Ok skit i hästen storleken är ett annat bekymmer och inte riktigt diskussionen i nuläget...

Vi kör på bästa sadlarna oavsett häst. skönaste osv.

Jag har kollat runt lite men det är ju en djungel för en hoppryttare ;P

Tack för svaret.

Fast sadeln måste ju passa för att fungera. Även den skönaste sadeln kan bli jäkligt obekväm om den inte passar.

Nu behöver jag verkligen eran hjälp!

Min mamma som då är amatör westernryttare eller vad man nu kallar det ska köpa ny sadel till sin normalbyggda tinker.

Det jag vill veta är vilken sadel som är den finaste skönaste och bästa.
priser oxå.

tack tack.
Hej!
Det enda rätta är att åka med hästen till någon KUNNIG som hjälper er att prova ut en sadel som passar just den hästen ,det är värt varenda krona!!
Svårt att hitta en passande sadel då tinkern inte är skapt för en western sadel..;)
Mvh Marina

Att kolla för att avgöra vilken sadel som är bäst och skönast är nog inte att rekommendera, bättre då att provsitta och ännu bättre att provrida!

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
783
Senast: Manji
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Pizza (hemgjord)
  • Sötpotatis

Hund, Katt, Andra Djur