Vilken vagn?

J

jessie90

Vilken vagn får man ha om man vill tävla i körning? Jag har en rokard, som jag kör "min" shettis med. Får man ha det på tävlingar?

Sv: Vilken vagn?

Ja, det får du, men minimimåttet är 125 cm bred. De flesta med shettisar kör med rockard då det är lättast.

Det du måste ha är en bra bröstsele, draglinor, baksele och svängel på rockarden.

snigelfarmor skrev:
Ja, det får du, men minimimåttet är 125 cm bred. De flesta med shettisar kör med rockard då det är lättast.

Det du måste ha är en bra bröstsele, draglinor, baksele och svängel på rockarden.

Tack så jätte mycket!! :)

minimimåttet är 115 för enaxlat. Rekomenderat är 125. Min vagn är ju 122 och den har ju funkat! :idea: Sen måste du inte ha bröstsele men draglinor, svängel och baksele! Bröstselen är dock vanligast.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
622
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Kamomilla
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka