Vilken utblidnings nivå

B

Becca85

Om en häst hoppar banor på 90 cm. Vet ej om det var cler round. Vad är det då för utblildning på den i hoppnig. Vilken klass är den hästen i då. :confused:

Tackar så mycket i förhand.

Sv: Vilken utblidnings nivå

Om den hoppat banor på träning på 90 cm är den utbildad LD, om den startat 90 clear round är den tävlad LD, och borde den inte vara tränad något högre då?

Hästen har tävlat 90cm vet inte vad den har tränat för höjd.

Är det en unghäst? Det är utbildningspunkt av en unghäst så det är ju inte så bra för en vuxen häst.

Det är en vuxen dressyr häst. Ägaren tror att den har hoppat runt 90cm på tävling. Den har tävlat LA dressyr. Så det är kul att veta vad den har för utbildning i hoppnig. Och det verkar inte vara så bra......men nu är det en dessyr häst.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 266
Senast: MiniLi
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst