vilken typ av sadel??

P

Piruetta

Vad är detta för sadel?? någon som vet....... jag hittade denna på blocket, men min är exakt likadan.

http://www.blocket.se/

hoppas det fungerar,,, vet inte hur man lägger in bilder ju!

Edit: länk editerad av moderatorn

Senast ändrad av en moderator:
Sv: vilken typ av sadel??

Vill inte på något sätt negligera annonsen som sådan...MEN, den är otäckt lik en billighets sadel jag själv använt tidigare...den kostade 4000... Okänt märke... En sadel som kostat så pass som 15.000 borde ha någon form av märkning;)

ja det tror jag med,, för jag köpte min sadel för ett par tusen (begagnad), men e det typ reining sadel??

så här ser min sadel ut,, och den var ruskigt lik den på blocket.

Hola,
Såg att jag redan svarat dig på vad detta är i "vad har ni för sadel-tråden".

Den som du har och den som annonseras är av samma märke. Vet ej vad de kostade som nya men vet att jag köpte en sån begagnad för en 5 år sedan för att rida in dåvarande unghästen i.
Köpte beg för 4000:- av Hammarby Gård som haft dem på sina Baskirer och köpte nytt. Vet ej vad de kostade som nya utan betalade bara vad jag tyckte den var värd som beg.
Efter inridning och unghästen musklade sig (växte ur sadeln) så sålde jag den vidare till Värmland för samma pris.

En hyfsat ok budgetsadel. Minns ej nu vad den hette. Råhudsklädd träbom, semiquarter, inga spikar utan skruvat i bommen. Lite pyssliga belvinbuckles men jätteskön att sitta i.
Silvret lätt att demontera om man vill ha lite mera ranch-stil på sadeln. Lite lättare då lädret inte är av värsta kvalisorten.. men helt ok sadel för övrigt.

mvh Eva

Fruktansvärt lik westernsadeln som säljs på bla Granngården (minns ej märke, kanske Globus eller liknande?) som kostar ca 5400kr NY!.
Så.. Ja. Säljaren får lycka till med sin västernsadel.................

Sån har jag! Exakt likadan:)
Den ska enligt tjejen i affären ha kostsat 22000 ny men
vi köpte den begagand. Enda märkningen på den som jag hittat är att det står 888 på den.

oh tack så jätte mkt för hjälpen, nu vet jag lite mer. jag köpte den för ett par år sedan av en snubbe här på orust för att par tusen kr. Kanske ett bra klipp då. Jätte skön att sitta i.

Var hittade du den märkningen.???

Zindy16 skrev:
Sån har jag! Exakt likadan:)
Den ska enligt tjejen i affären ha kostsat 22000 ny men
vi köpte den begagand. Enda märkningen på den som jag hittat är att det står 888 på den.

Har haft en nästan exakt likadan sadel, det var mönstersytt i sätet på min. Den köpte jag för 3500:- ínkl, gjord o brösta beg.
Märkning 888 även på den.
Tror det är Källquists som haft dem i sortimentet, och utpris i butik var på min sadel ny ca 5000:- (köpte den av den som köpte den ny).
Helt ok sadel för pengarna tycker jag.

usel tycker jag inte att den är men,,, har funkat för mig.

kenneth skrev:
Måste hålla med föregående talare. Detta är en billig usel budgetsadel.

biffen skrev:
Har haft en nästan exakt likadan sadel, det var mönstersytt i sätet på min. Den köpte jag för 3500:- ínkl, gjord o brösta beg.
Märkning 888 även på den.
Tror det är Källquists som haft dem i sortimentet, och utpris i butik var på min sadel ny ca 5000:- (köpte den av den som köpte den ny).
Helt ok sadel för pengarna tycker jag.

var står det 888,,, ska kolla om det gör de på min med?? det är mönstersytt i sätet på min oxå.

hur mkt kan denna sadeln vara värd??? sadeln som sitter på bilden i inlägget innan på den vita araben. ska nämligen sälja den och jag behöver lite råd. alla säger olika pris,,,,,

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 153
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka