Vilken typ av rygg har hon?

ztsu

Trådstartare
Vilken typ av rygg skulle ni säga att min dam har? Extremt muskelfattig (vi jobbar på det), hög manke och svängd? Mitt öga som i vanliga fall är bra på att se och urskilja detaljer kan verkligen inte se skillnad på olika ryggar. Tycker alla ser likadana ut.

Vi har en Amerigo Classic och en Bates Caprilli (båda dressyr) som ingen av dem känns riktigt bra. Jag provade ut Bates-sadeln för att Anerigon inte längre låg bra, men nu tycker min tränare att den inte heller verkar ligga så bra.

Vad tror ni skulle kunna passa min pållas rygg?

041.jpg

023.jpg

Sv: Vilken typ av rygg har hon?

Jag hade gärna velat se ett kort på lite närmre håll. Men på det jag ser nu, om inte ögat blir lurat, så tycker jag det ser ut som att hon är ganska rak i sadelläget även om ryggen sedan sluttar lite uppåt. Men det ser ut att komma längre bak. Gissningsvis så blir hon säkert ännu rakare vid arbete.

Jag skulle faktiskt pröva en Crown Jessica eller en Albion (tex K2) i första hand. Blir de trots allt för raka hade jag prövat Prestige som Elisha tipsade om.

Tycker hon är ganska lik min pålle i ryggen, utifrån det jag kan se på bilderna. Vi rider med en Cliff Barnsby Theoden.

Ser ut som en typisk prestige rygg, lätt svängd/ kort rak rygg och sluttar uppåt.
Passier kan också passa.
Hade annars tipsat om caprilli.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 287
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31