Vilken transport?

A

atmosphere

Letar galet efter en transport. Har en både stor och bred häst som kräver lite utrymme, därför är jag väldigt kräsen med både märke och yta inne i transporten. Nu har jag hittat två stycken som jag tycker verkar intressanta, men innan jag börjar hetsa upp mig inför möjligheten att köpa den ena så vill jag höra mig för här på buke om vad ni rekommenderar/tycker om detta!

Transport 1: Umesläp, boogie, -94. Hörde mig för om måtten och min "jätte" kommer att få plats där gott och väl. Trägolv och allt som hör till och lite renoveringsbehov..

Transport 2: Boj, boogie, -90. Hästkraken kommer få plats även här. Denna är påkostad och renoverad enligt ägaren, har alugolv osv och ser verkligen supersnygg ut, inte alls så gammalt som det egentligen är.

Prisklassen på dessa två är under 35,000 eftersom att jag är student (=fattig) och egentligen bara vill ha ett släp för att ha möjlighet att åka på träningar och tävlingar, kommer isf åka omkring (lånar släp nu som är lite för litet för hästen min) ca 1 gång i veckan, möjligen mer/mindre men ungefär iallafall. Behöver inte ha ett superflashigt splitternytt släp (det tål ju inte min ekonomi heller..) men vill att det är helt och hållbart och åker bra bakom bilen.

Vad tycker ni? Rekommenderar ni några släpmärken? (själv gillar och trivs jag med boj, hästen åker i ett boj från 80-talet just nu, men vad tycker ni om denna typ av transport?) Vad ska man se upp med eller kasta sig över om man ser något intressant? Hur vet man att släpet verkligen är helt? Är alugolv bättre att föredra än trägolv, i längden alltså? (Har fått för mig att jag gillar alugolv men har aldrig transporterat hästar på sådant så jag är ingen expert direkt)

Aaah, behöver goda råd här i transportdjungeln!!:bow::bow:
 
Sv: Vilken transport?