Vilken telefon är den rätta för mig.

MCP

Trådstartare
Har länge dragit ut på att köpa en ny telefon, då jag tycker att det där hela med att lära sig och ställa in en ny telefon är lite jobbigt, men nu börjar dock den gamla att sjunga på någon av de sista verserna tror jag.

För att minimera antalet alternativ frågar jag nu bukeoraklet vilken telefon som bäst passar mina "krav".
Android ska det vara.
Gärna samsung, då jag har det från förut = lite mindre nya grejs att lära sig.
Tillräckligt stort minne. Behöver inte vara någon superdator i miniformat, men tillräckligt med minne för att både kunna ha en del appar och klara av att leva med sig själv.
Ligga i prisklassen 2000kr (200€)
Inte vara så stor. De flesta telefoner som jag sett som skulle kunna vara potentiella alternativ tycker jag att är så stora. Har små händer och det skulle vara roligt om man kunde klara av att göra saker på den med bara en hand.

Så, kom med era förslag :)

Jag har en Samsung A3 2016. Är jättenöjd med den. Du kan själv sätta i SD-kort så du kan få det minne du vill ha. Bra kamera, snabb och bra batteritid. Dessutom tycker jag den är snygg (har den i vit). Ligger på runt 2000 kr. Vet dock inte om du tycker de är för stor? Jag tycker den är lagom. Den är mindre än iPhone 6 iallafall.

Samsung Galaxy A3 kanske? Den är billig och liten. Sen kan man ju sätta in ett minneskort i, de brukar inte vara så fasansfullt dyra :)

@Hoarfrost @Pallen
Låter som om jag borde ta en titt på den då :)
Angående minneskort, går det då att få den att använda minneskortet för t.ex. appar, program och sådant då?
För jag har minneskort i telefonen jag har nu, och det enda jag får telefonen att spara på det är typ bilder och musikfiler och liknande, inte appar och sådant som verkligen tar upp mycket minnesutrymme. (Medger dock att det också kan bero på min tekniska okunnighet :o)

letar också efter ngt sånt :), vill ha en samsung med mycket minne och bra kamera och så ska den få plats i ridbyxorna :p. (och så ska den såklart klara av att tappas lite här och var från hästryggen och dränkas i både vatten, damm och lämnas ute i snö :angel:)

min nuvarande har varit nära döden ca 10 gånger för mycket nu.. så en ny innan den dör eller tappas bort för gott vore trevligt ;).

men om man ska ha det så billigt som möjligt, ska man köpa mobilen helt eller ta det på avbetalning via abonnemanget?

• Gilla
Reactions: MCP
@MCP Det tycker jag absolut! :)

Ja, du kan ha appar på minneskortet men vissa appar är låsta och går inte att flytta över. T ex bankappar och standardappar. Antar att det är någon säkerhetsgrej. Men jag har t ex spotify, snapchat, facebook mfl på SD-kortet.

@MCP Det är rätt lätt att flytta appar till SD-kortet om man vet hur. Om jag inte minns fel, så går man in på Inställningar > Appar (eller Program/Programhanterare). Sedan klickar man på appen man vill flytta, och där finns "Flytta till SD-kort"

@Pallen och @Hoarfrost okej, ska kolla upp det, har alltid trott att man var tvungen att omformatera minneskortet eller något sådant för att det ska gå, för det var någon som sade så en gång i tiden, så jag slutade försöka efter det då också :p

@Buck
Haha, låter som om du och jag är ganska likadan i vår telefonanvändning, min har nog kraschlandat fler gånger än vad som går att räkna, typ :p
Därför är jag heller inte speciellt intresserad av att spendera multum på den.

Bra tråd, jag startade en ungefär likadan på hem & hushåll. Min telefon-användning är likadan som er, den åker i backen ibland och vill inte ha en som är för stor.

//r

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 223
Senast: Enya
·
Äldre Som rubriken lyder så behöver jag en ny (smart) telefon då min nuvarande börjar sjunga på sista versen på riktigt :down: Det är en...
2
Svar
31
· Visningar
2 751
Senast: Akerman
·
Äldre I-lands-problem-deluxe!! Jag ska för en gång skull unna mig en riktig mobil, en jag verkligen vill ha och inte en som får duga för...
2
Svar
33
· Visningar
3 993
Senast: millan10
·
Övr. Barn Hej! Nu behöver jag verkligen er hjälp. Gossen går på särskola, åk 3. Har ganska grav ADHD och utvecklingsstörning. Vi har kontakter hit...
Svar
6
· Visningar
1 831
Senast: Girasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama