Vilken symaskin?

Mirtai

Trådstartare
Jag ska få en symaskin i 30-års present och funderar på vad jag ska välja.

Kommer mest att sy kläder (till vuxna och barn) och saker till hemmet som gardiner och kuddöverdrag.

Vill ha en stabil maskin som kan sy i olika material och även i lite tjockare material.

Funderar på en Husqvarna Emerald men har fått för mig att Husqvarna inte är lika bra som förr?

Någon som har kloka idéer? Vill ha en bra symaskin eftersom jag räknar med att ha den i många år :)
 
Sv: Vilken symaskin?

Kolla efter en Janome. Sen rekommendera jag att du även tittar på lite dyrare maskiner än du tänkt dig. Det är bara för att du ska få en känsla för vad du väljer bort så du inte blir besviken i efterhand :) Själv kör jag Pfaff x 2 men min mamma som säljer symaskiner föredrar idag Janome. Då ska jag tillägga att jag aldrig trodde hon skulle överge Pfaff. Hon sitter dessutom tid symaskinen mest hela dagarna.
 
Sv: Vilken symaskin?

Jag har en Husqvarna Emerald 118 som jag köpte för några år sedan. Den är en dröm att sy med :love: Varenda gång jag syr blir jag förvånad över hur smidig och hur stark den är. Det är inga problem att laga täcken med den eller sy i andra tjocka tyger.
Jag testade många olika maskiner innan jag köpte min men jag kunde inte hitta någon bättre i den prisklassen.
 
Sv: Vilken symaskin?

Vad du än gör så köp ingen lågprismaskin som säljs hos vanliga elfirmor. De är skit oftast. Köp då hellre en begagnad maskin hos en symaskinsförsäljare. Husqvarna och pfaff är jättebra maskiner även beg.
 
Sv: Vilken symaskin?

Tack för input :)

Ska ta mig till en symaskinsförsäljare och kolla vad som finns. En Emerald ryms gott och väl inom budget så ska kolla på lite andra, dyrare alternativ också.

Älskar mammas gamla Husqvarna så är lite inne på det, ska dock kolla in Pfaff också :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 649
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 566
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 323
Senast: anna_panna
·
Skola & Jobb Jag känner att jag behöver byta jobb. Just nu jobbar jag i reception och arbetsmiljön har blivit så pass dålig senaste månaderna att jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 664
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp