Vilken sulky?

J

jonte

Antar att inlägget skulle ligga under utrustning? men hoppas Ameo har överseende.

Har en häst 165+, har begränsad budget, max 8000

Vilken modell rekommenderar ni? ex custom är säkert bra men de blir ju så fasligt dyra. Jag har en quick hitch sele men annars är det inga större krav förutom storleken på hästen. Vart får jag tag på sulky?
Tycker det borde finnas massa bättre begagnade som proffstränarna byter ut, men när jag tittar så är det väldigt sparsamt med annonser runt västra götaland.

Har ni tips vart jag hittar lämplig sulky plus lämplig modell vore jag väldigt glad :)

mvh jonte

Om du läser lilla regeltråden överst så ser du att utrustning som är specifik för travet SKA diskuteras här! :D
Såvitt jag vet så använder man inte sulkyr inom någon annan hästsportgren... ;) :p

Gå in å hör med en tränare direkt i stallet!
Eller köp en Desperado av han i Sala dom är billiga med hyfsad kvalite, dom är inte pulverlackade så färgen slits. Men startar man inte så mycket håller den gått å väl.
Själv köpte jag en beg vagn och renoverade, totalkostnad ca 2500:-...

Hör med stortränarna, dom annonserar aldrig men byter ut då o då...."Min" tränare fixar dessutom upp dom innan försäljning ( har gjort iallafall)

men XL kan vara lite knöliga att få tag på begagnat....

Jag har en bra sulkie joy-ride nypris 18000.
Den är i hyfsat skick med svarta hjul skydd,jag byter stochampionatshelgen och får bara 7000+moms och det är den värd mer .använder den till 163cm hög häst,men det finns 2 höjdlägen på den.0474/35007-0734120070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka