Vilken storlek på nätet til rastgården?

W

Wishful

Alltså hur stora skall dedär "hålen" vara eller vad de nu heter? Har hört om 16x16mm, mev varför måste de vara så smått? Vi kanske får gratis eller väldigt billigt nånslags hållbart svart plastnät, men hålen är ca 30x30mm, men en stor norsk skogkatt kan ju aldrig någonsin komma igenom så små hål, så dt måste väl gå bra??

Sv: Vilken storlek på nätet til rastgården?

Följdfråga på detta:

Hur stora "maskor"/hål vågar man ha när man ska näta in en balkong?

Beror helt på katternas storlek. En Devon har ju typ 2/3 av brittens huvudstorlek.

Du får väl mäta katten.
På just en balkong tror jag inte man behöver vara så orolig för att katten försöker RYMMA, ligger ju i om den ramlar eller hoppar efter en fågel. Man kanske få vara lite försiktigare med en rastgård än en balkonginnätning..

Hmm... Isola har ju enoooorma öron som skulle komma ivägen för det mesta :D, Dimma har ett pyttelitet huvud men inte lika... erhm... liten kropp. :angel: Jag tror jag kan ha ganska stora maskor. :D

Sen är det ju som du säger; det är tveksamt att en katt skulle försöka pressa sig igenom ett nät för att medvetet hoppa från andra våningen.

Hoppas någon sticker in näsan här och kan tipsa om ett nät med lite större hål, kanske 4x4 cm, och givetvis inköpsställen! :bump:

:rofl:

Två av mina gör sitt allra bästa för att hitta hål (självbevarelsedrift?), de vill klart försöka rymma. Till vart vet jag inte, de protesterar nog bara mot själva instängningen. De ena sitter dessutom på nätet som en spindel eller nåt med jämna mellanrum :eek:

Jag är MKT nöjd med att vi har byggt och nätat så noga.

:rofl:

Två av mina gör sitt allra bästa för att hitta hål (självbevarelsedrift?), de vill klart försöka rymma. Till vart vet jag inte, de protesterar nog bara mot själva instängningen. De ena sitter dessutom på nätet som en spindel eller nåt med jämna mellanrum :eek:

Jag är MKT nöjd med att vi har byggt och nätat så noga.

Jag har också en sån, Yoga ska alltid försöka komma ut, där tror jag det kvittar vad det kostar liksom. Abbie däremot är nöjd med att sitta innanför och titta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka