Vilken sorts olja?

Dobby

Trådstartare
Ja, vilken slags olja är bäst att ge en hund med torra trampdynor? Malte är torr och nästan lite sprucken i trampdynorna, det är så sträv skare/is där vi bor och vi är ute rätt många timmar per dag. Vi har kört med Viacutan men jag tycker inte att jag ser någon förbättring, så finns det någon som är bättre? :)

Jag ger mina hundar laxolja i förebyggande syfte, för att smörja inifrån :). Har aldrig haft något problem med torra/spruckna tassar så jag har tyvärr inget bra tips på en yttre smörjningsåtgärd...

Jag ger mina hundar laxolja i förebyggande syfte, för att smörja inifrån :). Har aldrig haft något problem med torra/spruckna tassar så jag har tyvärr inget bra tips på en yttre smörjningsåtgärd...

Samma här! Ger också laxolja, aldrig bekymmer med torra tassar.

Jag tror Viacutan är någon slags laxolja, men jag kan inte se att det gett någon vidare resultat. Vi ger två pumpslag per dag. Vilken olja använder du? Edit: det står inte vad för slags olja det är.

Jag tror Viacutan är någon slags laxolja, men jag kan inte se att det gett någon vidare resultat. Vi ger två pumpslag per dag. Vilken olja använder du? Edit: det står inte vad för slags olja det är.

Jag använder Svenska DjurApotekets produkter :)

Vi ger standards fiskolja (omega 3, vildfångad fisk) men jag är inte särskilt nöjd då Ascots tassarn har lite sprickor och är torra. Ascot har även kliat sig ngt mer de sista veckorna så tror han har blivit lite torrare i huden av vintern och värmeväxlingen mellan inomhus och utomhus. Så letar efter en annan olja som är bättre. Ska kanske testa nutrolin...

Ja, vilken slags olja är bäst att ge en hund med torra trampdynor? Malte är torr och nästan lite sprucken i trampdynorna, det är så sträv skare/is där vi bor och vi är ute rätt många timmar per dag. Vi har kört med Viacutan men jag tycker inte att jag ser någon förbättring, så finns det någon som är bättre? :)

Jag ger laxolja! Och smörjer med salva vid behov. :)

Alltså, jag är en skeptiker av stora mått och springer nästan åt andra hållet när jag hör talas om mirakelkurer.
Men Nutrolin alltså :love::love::love::love::love:

Började ge det när jag fick en flaska av uppfödaren i samma veva som jag började cykla Vampyren ganska hårt. Tänkte att det kan ju inte ge någon skada iallafall. Men på mindre än två veckor var den en enorm skillnad på trampdynorna (trots att de aldrig har varit något problem) som babyrumpor ungefär :D.

Flera som ger Nutrolin! Men vilken av oljorna ger ni? Kikade nu och de har ju flera stycken olika. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Senast: super
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 481
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 125
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka