Vilken sorts balkonglåda?

imported_gerbera

Trådstartare
Jag ska köpa balkonglådor och undrar vilken sort som är bäst. Vi har inte söderläge så det är inte gassande sol vad jag vet, har inte bott här någon sommar.
Tittade på balkonglådor som hade bevattningsfunktion? Hur funkar det egentligen? Är de värt att satsa på?

Sv: Vilken sorts balkonglåda?

Jag undrar också. Jag vill ha stora balkonglådor som jag kan övervintra saker i, typ något litet träd eller en klematis.

Jag älskar mina balkonglådor från Lindesbergskrukan. De är gjorda i ett lätt material som isolerar från både kyla och hetta och är konstruerade så att de har ett vattenmagasin i botten. Snygga i både färg och form är de också.

Jag har också haft Lindesbergskrukor på min balkong, jättesnygg och praktiska. Har lyckats övervintra en del saker (vildvin, astilbe, kärleksört och ett prydnadskörsbärsträd som jag senare lyckades döda genom att gräva sönder rötterna). Dock har jag inte lyckats övervintra någon clematis. Det skadar ju inte att försöka - de är ju så vackra! - men man kan nog inte räkna med det. Här är en bild på hur ena sidan av balkongen såg ut sista sommaren innan jag flyttade därifrån.

IMG_5887.jpg

åh, vilken fin ballkongbild. Om jag ändå kunde få en hälften så fin balkong :)

Jag har just fått "vanliga" balkonglådor till skänks så det blir inget bevattningssystem och sånt, iaf just nu.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
771
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar