vilken skulle ni valt??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare isabelle_regina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 149
I

isabelle_regina

det är så att jag ska köpa ny dressyr sadel. så jag undrar vilken ni skulle köpt om ni bara fick välja mellan en Zaldi classic och en Gold Medal Dressyr???
vad är för/nackdelar med dessa sadlar?
Zaldin är ny och kostar 5.900:- (ord. pris ca.12.000:-)
Gold Medal sadeln är också ny och kostar 7.295:- (ord.pris 9.295:-)
tacksam för svar!

//sandra

Sv: vilken skulle ni valt??

Solklart Zaldin. Jag hade en Zaldi förut, äälskade den. Har hört om måndagsex och snea bommar, men min var super. Gold Medal har jag bara hört dåligt om, dessutom är den ful.

snälla behöver svar ganska omgående...
skriv vad ni tycker NU!!!

Jag är väl ingen Zaldi-älskare kanske men jag skulle tagit den som passar hästen bäst! ;)

Såvida att båda sadlarna passat lika bra; Zaldin självfallet! Zaldi Classic är en av de skönaste Zaldi-sadlar jag provsuttit någon gång.

Absolut Zaldin. Mitt favoritmärke :love:. Gold Medal sadeln är ju himla mjuk men vet inte om den håller så bra.

Tyvärr inget av dem. Zaldin hade jag iofs star, hoppsadeln med den var heeeelt snesydd o fel. Slopade den snabbt.. Men ska du välja tror jag mer på zaldin fast du bör kolla igenom den supernoga innan köpet!

om jag var tvungen o välja - Zaldin, men kolla upp den ordentligt i sådana fall, dom är ofta sneda o så.

jag har hört att zaldi millenium (heter den så?) ska vara en av de bästa sadlarna!
Vet dock inte vad den kostar.

Men jag gillar i alla fall zaldi och tycker dom är sköna! Så jag skulle tagit zaldin.

Är det inte lite så med zaldi att antingen tycker man deras sadlar är sköna eller så tycker man inte det? ;)

Har för mig att jag har ridit i en zaldi millenium och älskade den... Även en Atlanta och den var också superskön! Har en zaldi nu som är jätteskön och... ja jag älskar zaldi!

Tror att det är så, älska eller hata! :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 749
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Jag vill köpa en ny pad till min hoppsadel, har nu en äldre fårskinnspadd från Gold Medal men den börjar bli lite sliten. Jag väljer...
Svar
7
· Visningar
2 557
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 31