Vilken ska man välja?

Sparvoga

Trådstartare
Har hittat två dressyrsadlar, en Albion Style och en Albion HR. Nån som har erfarenhet av dessa?

Sv: Vilken ska man välja?

Albion HR är hemsk enligt mig, känns som att man sitter 1 meter ovanför hästen. Hellre Style då, men är inte heller min favorit direkt.

jag har en albion slk. den e grym!!

Ok, men jag tror den står ganska högt i pris? ska bara ha en dressyrsadel för att slippa rida i hoppsadeln jämt. Har hittat två stycken style, en för 5000:- och den andra för 7500:-

Nån som säga hur dom är att sitta i?

Jag tycker att stylen är jätteskön att sitta i! Riktig soffa. Däremot är den lite stor i sitsen så jag hamnar lite i stolsits i den (men har aldrig prövat den i en strl mindre men jag antar att problemet inte skulle uppstå då). Så det kan vara värt att ha det i bakhuvudet när du tittar på begagnat.

Ok, tycker också om soffor;) Nån som vet om dom skiljer sig i bomvidd mellan modellerna, har MM på min K2 hoppsadel

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Tora
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 224
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka