Vilken sjukdom?

P

prallan

I grannstallet har många hästar blåsor i halsen, och ska vila:crazy: Vad kan det vara för sjukdom??

Sv: Vilken sjukdom?

kvarka kan det ju va. svårt att ställa diagnos på din inte så särskillt ingående diagnos

Det är allt jag har fått höra, så jag är lite orolig...

Tycker också att det kan låta som kvarka.
Då är det viktigt att isolera stallet och inte ta in nya hästar eller
låta andra hästar flytta därifrån eftersom sjukdomen är mycket smittsam.

M-oaa

Kvarka ger inte blåsor i halsen.
Blåsor orsakas av virus. För att alls kunna säga att flera hästar har blåsor i halsen måste veterinären ha utfört endoskopi på dem allihop. Låter ganska märkligt, tycker jag.

Är du säker på att du hört rätt? Är stallet stängt? Vid vissa anmälningspliktiga sjukdomar, t ex kvarka, stängs ju stallen. Ring och fråga, det verkar enklast.

Vet. gjorde endoskopi på alla...
Jo. jag får väl ringa dem..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På polyneuropatidagen den 16 oktober uppmärksammas en sjukdom som påverkar nervsystemet hos människor och djur. Statens...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Christopher Reeve nådde stora framgångar när han spelade rollen som ”Stålmannen”. Men 1995 föll skådespelaren av sin häst och blev...
Svar
0
· Visningar
154
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
136
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10