S
sockerkaka
Ja blev kanske en konstig fråga men vill nu höra vad ni har att säga om olika sadeltyper.
Jag är ute efter en sadel som har bra stöd för knäna och gör så man inte tippar fram lika lätt när man galopperar då man står upp eller hoppar.
Men mest hobbyridning.
Jag har en sadel ifrån en affär som heter H**ks och där köpte jag en sadel i ett material som kallas syntet. Men den tippar man fram i och har inte bra stöd. Den ligger mer där. Har haf denna sadel ett tag och dax att köpa en ny.
Det finns så många olika sadlar där ute så jag chansar med att fråga er för ni verkar ha bra koll på detta.
Alltså det jag söker hos en sadel är detta
Hoppas ni kan hjälpa mig om tips =)
Tack.
MVH Sockerkakan i sadeljakt =)
Jag är ute efter en sadel som har bra stöd för knäna och gör så man inte tippar fram lika lätt när man galopperar då man står upp eller hoppar.
Men mest hobbyridning.
Jag har en sadel ifrån en affär som heter H**ks och där köpte jag en sadel i ett material som kallas syntet. Men den tippar man fram i och har inte bra stöd. Den ligger mer där. Har haf denna sadel ett tag och dax att köpa en ny.
Det finns så många olika sadlar där ute så jag chansar med att fråga er för ni verkar ha bra koll på detta.
Alltså det jag söker hos en sadel är detta
- Bra stöd för knän så man ej tippar fram så lätt.
- Mjukt säte att man sitter bra för långritt och vid träning.
- Inte vara allt för dyr utan man skall kunna köpa utan att "ta lån".
- En sadel man inte glider runt i utan man sitter stabilt.
- Gärna lite bred byggd.
Hoppas ni kan hjälpa mig om tips =)
Tack.
MVH Sockerkakan i sadeljakt =)